0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Revoluţie în energie: Cum să produci curent electric pe acoperişul casei tale
Tentative de frauda pentru micii investitori de la Hidroelectrica
Nuclearelectrica si Laurentis Energy Partners se asociaza pentru productia de izotopi la Cernavoda
Vise: cum pot deveni satele Romaniei inteligente?
Vicepresedinte ANRE: Prosumatorii pun presiune pe sistemul de distributie
Producem mai multa energie, dar consumam mai putin
Guvernul vrea centrale fotovoltaice pe canalele de irigatii reabilitate
Achizitiile comune de gaze in UE ar putea deveni o practica permanenta
Tehnologii de pe trei continente la Târgul RoEnergy Timişoara
Bursa Romana de Marfuri va colabora cu Bursa de Energie din Ucraina

AEI: Cum putem stimula ecomobilitatea?

Posted On 21 decembrie 2021
By : Redactia
Comment: 0
Tag: asociatia energie inteligenta, electromobilitate, masini electrice, OMV Petrom, PNRR, transport ecologic urban

Întreaga Europă luptă să rezolve problema stringentă a poluării. Emisiile toxice provenite de la țevile de eșapament ale mașinilor diesel și pe benzină au cauzat probleme serioase de poluare a aerului în orașele europene și provoacă zeci de mii de decese premature inutile în fiecare an.

Mașinile electrice fac parte din soluție, iar România trebuie să ajungă la un sistem de transport nepoluant până în 2050, conform Pactului ecologic european, având acum la dispoziție fonduri pentru a dezvolta un sistem de transport durabil unde stațiile de încărcare a mașinilor electrice sunt parte din soluție, conform discuțiilor purtate la evenimentul „Transport Ecologic Urban și Interurban”, derulat de Asociația Energia Inteligentă. „Electromobilitatea este o alternativă evidentă atunci când vorbim despre autoturisme. Vedem o creștere evidentă de la an la an a numărului de mașini electrice și hibride care sunt vândute, atât în Europa, cât și în România:, a declarat, în cadrul conferinței susținută online, Alina Stoenescu, Advisor Future Mobility East, Business Support and Development, OMV Petrom. „Trebuie să fim conștienți că baza de pornire este destul de mică, iar, în acest moment, chiar dacă numărul de mașini electrice se dublează de la an la an, avem în parcul auto al României aproximativ 10.000 de mașini electrice, într-un parc auto de 7,5 milioane. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că  România are cel mai mare stimulent din Europa, care se acordă achiziției de mașini electrice, de aproximativ 10.000 de euro pentru fiecare mașină electrică achiziționată,”a adăugat aceasta.

România poate fi parcursă din orice punct în orice punct cu o mașină electrică cu autonomie de cel puțin 150 km. Iar modele de mașini electrice disponibile pe piață în 2021 au o autonomie între 200 km și 500 km, arată un studiu al Greenpeace. Sunt 300 de amplasamente unde poate fi încărcată o mașină electrică, iar media este de 3 puncte de încărcare într-un loc/amplasament. Stațiile dedicate se găsesc de obicei la magazine, la benzinării, la birou sau acasă, în unele cazuri.

“Sunt mai multe motive pentru care electromobilitatea nu este încă la nivelul la care multă lume s-ar fi așteptat să fie deja. Aceasta are mai multe obstacole pe care trebuie să le depășească. Unul dintre ele este prețul de achiziție al mașinilor. Al doilea ar fi distanța pe care o poate parcurge o mașină electrică între două alimentări. Desigur, de la an la an, apar modele noi, care cresc această distanță și care va ajuta la dezvoltarea acestui segment, însă, în afară de distanță, mai este necesară dezvoltarea infrastructurii necesare, de care s-a tot vorbit, și care este foarte important să fie, pe de o parte, răspândită, dar pe de cealaltă parte, nu este nevoie să ai doar o priză. Este nevoie și de reîncărcarea, pe mai departe a mașinilor electrice. Aceasta mă duce cu gândul la un impediment de creștere și de adoptare a mașinilor electrice, și anume durata de care ai nevoie să încarci o mașină electrică, versus acele câteva minute cu care sunt oamenii obișnuiți astăzi să-și alimenteze mașinile care funcționează pe carburanți clasici. Așadar,  infrastructura de încărcare a mașinilor electrice este foarte importantă, însă este și foarte costisitoare. Este un proces costisitor și este un proces greoi astăzi, din păcate.  Iar numărul mic de mașini electrice care sunt astăzi în piață nu pot genera un business neapărat profitabil pentru companiile care doresc să investească în infrastructura electrică », a subliniat Alina Stoenescu.

Toate aceste lucururi sunt îngreunate și de faptul că este imperios necesară dezvoltarea capacității rețelei electrice, a mai explicat reprezentantul OMV Petrom.

« Aceste stații de încărcare trebuie conectate la o rețea electrică. Iar tot acest proces este, din păcate, foarte greoi. Vă pot da un exemplu din partea noastră (n.r. OMV Petrom) : avem 10 stații de încărcare electrică, pe care le avem instalate déjà de câteva luni și unele pe care așteptăm să reușim să le conectăm la rețeaua electrică, »a spus Alina Stoenescu.

Autorităţile din România promit să facă mai mult în domeniu. În luna iulie a acestui an, ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea anunţa că ţara noastră a prevăzut în Planul Național pentru Redresare și Reziliență construcția a 13.000 de noi stații de încărcare pentru mașini electrice, dar că numărul acestora va crește probabil la 20.000 în condițiile în care UE ar dori… 30.000.

Care este soluția OMV Petrom?

“Sunt foarte importante parteneriatele. Credem foarte mult în puterea parteneriatelor, atât cele publice, cât și cele private pentru că acestea pot fi baza dezvoltării infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice,”a concluzionat reprezentantul OMV Petrom.

Articole pe aceeasi tema

  • Vise: cum pot deveni satele Romaniei inteligente?Vise: cum pot deveni satele Romaniei inteligente?
  • Pe Valea Bârgaielor, lumina a ajuns și în casele celor lipsiți de orice ajutor !Pe Valea Bârgaielor, lumina a ajuns și în casele celor lipsiți de orice ajutor !
  • Industria românească pare să fie absentă din cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani în domeniul exploatării gazelor. Turcii au luat prima felie de 500 de milioane de euro.Industria românească pare să fie absentă din cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani în domeniul exploatării gazelor. Turcii au luat prima felie de 500 de milioane de euro.
  • Cum se pregătesc companiile pentru tranziția energeticăCum se pregătesc companiile pentru tranziția energetică
Despre autor
  • google-share
Previous Story

România trebuie să se aștepte la creșterea prețului energiei electrice datorită măsurilor luate în alte țări

Next Story

Prețul gazelor marfă, în România, a crescut în ultima săptămână cu 52%

Articole pe aceeasi tema

Vise: cum pot deveni satele Romaniei inteligente?

Posted On 26 septembrie 2023
, By Redactia
0

Pe Valea Bârgaielor, lumina a ajuns și în casele celor lipsiți de orice ajutor !

Posted On 19 septembrie 2023
, By Redactia
0

Industria românească pare să fie absentă din cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani în domeniul exploatării gazelor. Turcii au luat prima felie de 500 de milioane de euro.

Posted On 14 septembrie 2023
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Profitul industriei regenerabile din Romania a atins doua miliarde de euro, in 2022

Posted On 2 octombrie 2023

Revoluţie în energie: Cum să produci curent electric pe acoperişul casei tale

Posted On 29 septembrie 2023

Tentative de frauda pentru micii investitori de la Hidroelectrica

Posted On 28 septembrie 2023

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Cu siguranță ai nimerit în miezul...

Posted On 30 iunie 2023

Pare un articol propagandistic. Auzi...

Posted On 24 iunie 2023

Este o analiza pe care o recomand...

Posted On 1 iunie 2023

Publicitate

banner

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Sondaj: 63% dintre români ar achiziționa o pompă de căldură, dacă subvențiile de stat ar acoperi o parte din cost

România Eficientă: Cum să vă pregătiți locuința ca să economisiți energie la iarnă

Cum poate fi menținută eficiența pompelor de căldură și cum se fac reviziile

Se lansează Alt.Real, primul marketplace din domeniul energiei verzi

Ferestrele și soluțiile de protecție termică pot reduce amprenta de carbon cu până la 50%

Video

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: Racordarea gratuită la gaze se face fără studiu de impact. Care sunt riscurile

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Gala Premiilor Energy-Center.ro, editia a III-a

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.