AFM pregateste terenul pentru statiile de incarcare a masinilor electrice
Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) face toate eforturile pentru ca Ghidul de finantare pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii de statii de incarcare pentru autovehicule electrice si hibrid sa fie gata pana la sfarsitul lunii mai, indica o declaratie a presedintelui AFM, István Jakab, acordata Agerpres.
“Anul acesta vom lansa Programul pentru dezvoltarea infrastructurii de incarcare a autovehiculelor electrice si hibrid, conform directivei europene. Aceasta directiva instituie un cadru comun de masuri destinate instalarii infrastructurii pentru combustibili alternativi in Uniune cu scopul de a reduce la minimum dependenta de petrol si de a atenua impactul transporturilor asupra mediului si stabileste cerinte minime privind crearea infrastructurii pentru combustibili alternativi, inclusiv punctele de reincarcare destinate vehiculelor electrice. Specificatiile tehnice referitoare la tipul de statie de incarcare vor aparea in Ghidul de finantare care ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul lunii mai”, a declarat presedintele AFM. Din cele 55 de punct de incarcare pentru masini electrice prezente in Romania, 22 sunt amplasate in Bucuresti, a completat István Jakab.
Presedintele AFM a facut referire si la programul “Rabla Plus”, un program mentionat recent si de ministrul Mediului. Acest program ar urma sa motiveze soferii ca, la schimbarea masinii pe care o au, sa optze pentru una electrica sau hibrid. Potrivit declaratiilor ministrului pe acest subiect, Rabla Plus ar urma sa debuteze pana la finalul lunii mai.
“Innoirea parcului auto este un proiect strategic nu numai in Romania, ci si la nivel european. […] Completat cu programul ‘Rabla Plus’ si reteaua de statii de reincarcare, consider ca, anul acesta, Programul ‘Rabla’ va contribui activ la reducerea poluarii datorate emisiilor autovehiculelor si, astfel, contribuim si noi cu o particica la trendul european transport cu zero-emisii”, a spus presedintele AFM.
Prin programul Rabla, soferii pot intra in posesia unui eco-tichet de maximum 9.000 de lei pentru achizitia unui autovehicul hibrid. Comparativ, programul Rabla Plus va acorda o subventie de 5.000 de lei celor care achizitioneaza o masina cu regim de functionare mixt (electric + motor cu ardere interna) si o subventie de 20.000 de lei celor care opteaza pentru o masina 100% electrica, scrie Agerpres.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primul trimestru din 2016 s-au vandut cu peste 113% mai multe autoturisme hibride si electrice (126 de unitati) decat in intervalul similar din 2015 (59 de unitati). Anul trecut s-au vandut in Romania aproape 500 de autovehicule electrice si hibride noi, cu 110% mai mult decat in 2014.