0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Cererea investitorilor pentru obligațiunile Electrica a depășit oferta de peste 11,5 ori
Petrom a descoperit un nou zăcământ de gaze
Noile baterii de stocare fac posibilă generarea continuă în regiunile cu iradiere ridicată
Centrala de cogenerare de pe platforma Petromidia Năvodari a intrat la testele finale
ANRE crește tarifele de distribuție a gazelor naturale de la 1 iulie
Ajutor de stat la plata curentului pentru marii consumatori industriali europeni
ANRE analizează, face campanii publicitare iar prețul le energie explodează
PPC Blue România oferă un serviciu de tractare inclus în abonamente, pentru vehicule electrice
OMV Petrom devine partener în unul dintre cele mai mari parcuri fotovoltaice din Bulgaria
O nouă amenajare hidroenergetică a primit avizul de mediu

Asociația Energie Inteligentă: Biocombustibilii folosiți în activitatea de transport nu trebuie ”să ia pâinea de la gura oamenilor”

Posted On 27 martie 2023
By : Redactia
Comment: 0
Tag: biocombustibili, bioetanol, carburant, compozitia benzinei, reducerea emisiilor

Germania a ajuns la un acord cu Comisia Europeană privind comercializarea mașinilor noi cu motoare pe combustie și după 2035, dacă acestea folosesc combustilibi ecologici. Sigur această măsură, conform unui studiu AEI adduce creșeteri ale prețurilor mașinilor.  Unul dintre cei mai vizați ecocombustibili sunt biocombustibili, dar aceștia, astăzi, folosesc terenurile agricole cu un pericol real asupra securității alimentare, conform unei analize AEI.

Începând cu anul 2018, în toate statele Uniunii Europene, pentru ca șoferii să înțeleagă ușor ce tip de carburant este compatibil cu mașinile lor indiferent în ce țară alimentează. codurile E5, E10, B7 sau B10, care simbolizează cantitatea de biocombustibili din carburant. Mai exact, E provine de la bioetanol, B de la biodiesel, iar numărul din dreptul fiecărei litere simbolizează cantitatea procentuală de biocarburant din compoziția carburantului. Practic, E5 înseamnă că benzina cu care alimentezi și are în compoziție 5% bioetanol.

Totuși, utilizarea biocombustibililor în compoziția carburanților este reglementată încă din anul 2009, atunci când Uniunea Europeană a lansat Directiva pentru Energie Regenerabilă. Scopul final al acestei directive a fost să permită o reducere a emisiilor de dioxid de carbon în timpul utilizării mașinilor cu motoare termice, în contextul în care la vremea respectivă mașinile electrice erau la fel de frecvente precum sunt astăzi călătoriile turistice în spațiu.

Conform Transport&Environment în Europa:

  • bioetanolul folosit în compoziția benzinei provine în special de la culturi agricole precum porumb (49%), grâu (21%) și sfeclă de zahăr (19%). Nivelul biocombustibil înseamnă cca 6.8% bioethanol în benzină.
  • biodieselul provine în special de la culturi agricole precum ulei de răpiță (36%), ulei de palmier (30%) și ulei de soia (14%). Nivelul biodieselului înseamnă cca 8.1% biodiesel în motorină.

Combustibilii durabili pentru transporturi pot juca un rol esențial în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în toate sectoarele de transport. În prezent, sectorul aviației și cel maritim se bazează aproape exclusiv pe combustibili fosili.

Regulamentul privind asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru un transport aerian durabil (cunoscut și drept inițiativa ReFuelEU în domeniul aviației) și regulamentul privind utilizarea combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim (FuelEU în domeniul maritim) vizează creșterea gradului de utilizare a combustibililor durabili de către aeronave și nave pentru a-și reduce amprenta de mediu.

Creșterea cantităților de biocombustibili care trebuie să fie folosiți în transporturi, raportat la consumul total anual

  2025 2030 2035 2040 2045 2050
Autovehicule 10% 14% 12% 9% 8% 7%
Aviatie 2% 6% 20% 32% 38% 63%
Maritim 2% 6% 13% 26% 59% 75%

Întrucât provin din diverse culturi agricole, biocombustibilii au început să fie criticați că “fură pâinea de la gură” la propriu pentru milioane de oameni.

Astăzi pentru necesarul de biocombustibil al Europei se folosesc cca. 8 milioane Ha de teren pentru cultivarea plantelor pentru  a se produce bioethanol și cca 34 milioane Ha pentru cultivarea plantelor pentru producerea biodiesel. Cele 42 de milioane de teren folosit pentru a produce biocombustibil, ar puatea asigura hrana pentru 10 milioane de oameni (considerând că pentru a hrăni 4 oameni este nevoie de un Ha de teren).

În situația în care în anul 2050 s-ar obține întreaga cantitate de biocombustibil exclusiv din plante ar fi necesare cca. 154.000 milioane de Ha, care ar putea asigura hrana pentru cca. 38 milioane de oameni.

În România nu se produce bioethanol, întreaga cantitate necesară aditivării benzinei fiind importată. România produce însă aproape toată cantitatea de biodiesel.

Tocmai pentru a nu se ajunge într-o astfel de situație, Fit for 55 vine și instituie obligația de a reduce drastic cantitatea de biocombustibili obținuți din plante cultivate și orientarea către biocombustibili obținuți din ulei alimentar uzat, deșeuri etc.

În fapt există trei generații de biocombustibili:

  • Biocombustibili de prima generație – 1 G –  acestea sunt cele care au o origine în culturile agricole care sunt folosite pentru obținerea produselor alimentare destinate consumului uman. Aceste sisteme de producție sunt cele mai simple și mai ieftine, deoarece sunt folosite rămășițele producției acestor alimente. Cu toate acestea, are unele limitări care pot pune în pericol aprovizionarea cu alimente și biodiversitatea prin reducerea speciilor de plantații din ecosisteme. Cantitatea de biocombustibili din prima generație se va reduce simțitor în următorii ani, redânduse astfel terenurilor culturilor destinate oamenilor și animalelor.
  • A doua generație de biocombustibili – 2 G – se obține din biomasa produsă în mediul forestier. Aceste materiale sunt lignocelulozice și naturale sunt lemnoase sau fibroase. Sunt biocombustibili care continuă să reducă emisiile de CO2 în atmosferă, dar sunt mai scumpe și mai complicate de produs decât prima generație.
  • Biocombustibili de a treia generație – 3 G – acestea provin din biomasă care nu este destinată consumului uman sau deșeurilor. În această categorie includem microalgele. Tehnicile de biologie moleculară sunt utilizate în producția sa și microalgele pot fi generate pentru producția ulterioară de biocombustibil.

Progrese tehnologice importante se realizează în a doua și a treia generație, deoarece acestea sunt cele mai potrivite pentru a înlocui combustibili fosili care domină piața astăzi și vor fi biocombustibilii care s evor produce în viitor pentru a acoperii obligațiile stabilite.

 

Articole pe aceeasi tema

  • Ar ptea fi gazele din Marea Neagră cheia rezolvării tuturor problemelor noastre energetice și industriale ?Ar ptea fi gazele din Marea Neagră cheia rezolvării tuturor problemelor noastre energetice și industriale ?
  • Mintia – proiect de importanță (sau pagubă ?) națională ! Pot înlocui biocombustibilii energia pe gaze ?Mintia – proiect de importanță (sau pagubă ?) națională ! Pot înlocui biocombustibilii energia pe gaze ?
  • Incepem să visăm…cai verzi pe pereți, potențialul eolian offshore la Marea Neagră poate ajunge pînă la 76 GW, unde este potentialul real al Romaniei?Incepem să visăm…cai verzi pe pereți, potențialul eolian offshore la Marea Neagră poate ajunge pînă la 76 GW, unde este potentialul real al Romaniei?
  • Ar putea România să profite de finanțare europeană de 500 de milioane de euro pentru o industrie de producție de biocombustibili avansați?Ar putea România să profite de finanțare europeană de 500 de milioane de euro pentru o industrie de producție de biocombustibili avansați?
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Gala Energy-Center.ro: Premiile tinerilor energeticieni

Next Story

Terminalul de Alexandroupolis din Grecia va livra primele gaze de anul viitor

Articole pe aceeasi tema

0

Ar ptea fi gazele din Marea Neagră cheia rezolvării tuturor problemelor noastre energetice și industriale ?

Posted On 12 ianuarie 2025
, By Redactia
0

Mintia – proiect de importanță (sau pagubă ?) națională ! Pot înlocui biocombustibilii energia pe gaze ?

Posted On 5 ianuarie 2025
, By Redactia
0

Cât de păgubos este pentru România cel mai mare parc din Europa construit în Arad ?

Posted On 6 noiembrie 2024
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cautare

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Cererea investitorilor pentru obligațiunile Electrica a depășit oferta de peste 11,5 ori

Posted On 8 iulie 2025

Poate Dunărea să amenințe România cu un black out?

Posted On 7 iulie 2025

Petrom a descoperit un nou zăcământ de gaze

Posted On 3 iulie 2025

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Exista un film bazat pe date reale,...

Posted On 1 mai 2025

Dear Sir/Madam, I recently came...

Posted On 24 februarie 2025

Cea mai proasta si nerentabila solutie....

Posted On 7 ianuarie 2025

Publicitate

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Cum învățăm rapid să consumăm energie mai eficient?

Peste 100.000 de baterii, de 200 milioane euro, pot fi instalate în 2025 în sectorul rezidențial

Termenul de depunere a dosarelor pentru voucherele destinate reabilitării locuințelor și instalării panourilor solare a fost prelungit

Panourile fotovoltaice pot fi reciclate prin reutilizarea a 85% din materiale

Video

Speech Viorel Tudose - Getica 95

Gala Energy-Center.ro, 2025: Pariem pe valoarea tinerilor energeticieni!

Gala aniversara "13 ani de Energy Center" - Decernarea premiilor

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.