Grupul Enel anunta investitii de peste o jumatate de miliard de euro in Romania, in urmatorii doi ani
Enel va investi 565 milioane euro pentru investitii privind infrastructura si retele pe piata din România, in perioada 2018-2020, au anuntat, marti, reprezentantii companiei, intr-o conferinta de presa, citati de Agerpres.
Din aceasta suma, 329 milioane euro sunt pentru investitii de crestere. De asemenea, Enel va mai investi 400 de milioane de euro pentru digitalizarea retelelor si proceselor.
De asemenea, compania si-a propus scaderea duratei medii a intreruperilor neplanificate pe client cu 11%, comparativ cu nivelul din 2017. Oficialii companiei au mai anuntat ca vor sa ajunga la 2,1 milioane de contoare inteligente, tinta pentru 2017 fiind 300.000.
Reprezentantii grupului au anuntat, luni, lansarea Enel X, brandul diviziei e-Solutions, care urmareste sa aduca noile tehnologii si solutii pentru digitalizarea oraselor, locuinte, mobilitate si industrie.
”Inca din 2015 am facut progrese remarcabile in toate sectoarele strategiei noastre. Enel este astazi un business mult mai eficient, cu un drum bine definit spre o crestere industriala care, combinata cu disciplina in managementul capitalului si executarea mult mai rapida a rotatiilor activelor, au contribuit la cresterea profitabilitatii si a fluxurilor de numerar ale Grupului. Astfel, am crescut dividendele pe 2017 cu 44% comparativ cu cele platite in 2015. Toate aceste rezultate au fost atinse in pofida unor evolutii macroeconomice mult mai provocatoare fata de cele asteptate”, a declarat Francesco Starace, CEO si general manager Enel.
Potrivit surse citate, privind spre 2020, digitalizarea a devenit o dimensiune concreta si tangibila a business-ului, cu o investitie de peste 5 miliarde de euro in perioada la care se refera planul strategic.
”Ne concentram foarte mult pe clienti, inclusiv in noua linie globala de business e-Solutions, ceea ce ne va aduce noi oportunitati pentru a crea valoare. Obiectivele noastre financiare imbunatatite, inclusiv introducerea unui dividend minim pe actiune in valoare de 0,28 euro pentru 2018, in crestere cu 33% fata de obiectivul minim stabilit in 2017, ne sustin increderea in perspectivele si rolul pe care il are Enel astazi si il va avea in urmatorii ani”, a spus Starace.
Grupul italian de utilitati Enel a prezentat marti noul sau plan strategic conform caruia, in perioada 2018-2020, va investi 24,6 miliarde de euro, din care 80% pe pietele mature precum Italia, Spania si SUA, precum si pentru a face retelele sale mai digitale, informeaza Reuters.
In acest nou plan strategic, Enel a confirmat majoritatea obiectivelor financiare incluse in planul precedent, dar a majorat cu 33% estimarile privind dividendul minim pe actiune ce va fi varsat anul viitor, pâna la 0,28 euro.
Enel a mai informat ca pâna in 2020 va vinde alte active in valoare de 3,2 miliarde de euro, in principal termocentrale, urmând de asemenea sa iasa de pe pietele considerate non-strategice. Pe de alta parte, grupul italian va aloca 2,3 miliarde de euro pentru preluarea participatiilor minoritare si alte doua miliarde de euro pentru achizitii in domeniul retelelor si solutiilor electronice.
In România, Enel detine 64,4% la Enel Distributie Muntenia si Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distributie Banat, Enel Distributie Dobrogea si Enel Energie si 100% din actiunile Enel România. Aceste companii gestioneaza o retea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cota de piata de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui numar de circa 2,6 milioane clienti, dintre care 2,4 milioane sunt clienti rezidentiali (aproximativ 20% din piata de retail) si 200.000 sunt companii.