Investitii record pentru E.ON in acest an: peste 450 milioane lei in modernizarea retelelor si montarea de contoare inteligente
- Compania are in plan montarea a circa 600.000 de contoare inteligente pana in 2020;
- E.ON a investit 5,6 miliarde lei si a virat catre stat 8,3 miliarde lei sub forma de impozite si taxe de la intrarea pe piata locala;
- Gaze naturale – Anul trecut au fost investite 188 milioane de lei (42 milioane de euro), sistemul de distributie fiind reabilitat si modernizat pe o lungime de aproape 370 km si extins pe o lungime de aproximativ 64 kilometri. Pentru 2017 a fost prevazuta o suma similara, tintele principale vizate fiind modernizarea a circa 480 kilometri de conducte si bransamente (mai mult decat distanta rutiera dintre Bucuresti si Cluj-Napoca), si extinderea sistemului de distributie cu circa 60 kilometri.
- “Imbunatatirea performantei retelelor continua sa fie prioritatea noastra. Pentru 2017 am bugetat investitii de peste 450 milioane de lei, cele mai mari de la intrarea pe piata din Romania”, a declarat Frank Hajdinjak, Director General al E.ON Romania.
- Investitiile realizate de companiile E.ON din Romania au insumat anul trecut circa 438 milioane de lei (97 milioane de euro), fiind destinate cu precadere pentru finantarea lucrarilor de reabilitare si modernizare a retelelor de distributie a gazelor naturale si energiei electrice.
Energie electrica – Valoarea investitiilor a fost in 2016 de 234 milioane lei (52 milioane de euro). Au fost modernizati circa 1.200 kilometri de retea, au continuat lucrarile de modernizare a posturilor de transformare, iar inlocuirile de transformatoare s-au dublat comparativ cu 2015 astfel ca anul trecut au fost inlocuite 270 de unitati. Totodata, reteaua a fost extinsa pe aprox. 65 de kilometri. Pentru acest an a fost prevazut un buget de investitii apropiat celui din anul anterior, prioritatile fiind modernizarea si automatizarea retelelor.
Contorizare inteligenta – Compania a instalat aproximativ 243.000 de contoare inteligente, dintre care circa 66.000 de unitati in cursul anului 2016. Pentru acest an obiectivul este instalarea a circa 20.000 de contoare inteligente, urmand ca in perioada 2018-2020 sa fie instalate, conform planurilor actuale, alte 350.000 de unitati.
Compania tinteste astfel, pana in anul 2020, montarea a aproape 600.000 de contoare inteligente, suma alocata in acest scop incepand cu anul 2014 fiind de circa 39 milioane de euro.
De la intrarea pe piata din Romania E.ON a investit 5,6 miliarde lei (1,4 miliarde euro) si a virat catre stat o suma si mai importanta, respectiv 8,3 miliarde lei (1,8 miliarde euro), sub forma de impozite si taxe.
Servicii si produse noi – De la inceputului anului, E.ON Energie Romania a implementat doua solutii pentru clienti dezvoltate si testate in 2016: E.ON Life si E.ON ServExpress. E.ON Life reprezinta o solutie completa pentru inlocuirea centralei termice vechi cu una noua, in condensare, la pachet cu servicii de asistenta si mentenanta. E.ON ServExpress este un abonament lunar de servicii prin care compania ofera asistenta tehnica 24/7 pentru situatii de urgenta aparute la instalatia electrica si/sau de incalzire si verificari tehnice periodice ale aparatelor si instalatiei de gaze naturale.
“Cerintele clientilor referitoare la solutii energetice inovative sunt in crestere. Pe langa produsele noastre de gaz si electricitate, am dezvoltat servicii si produse cu scopul de a le imbunatati confortul, siguranta si pentru un consum de energie eficient. Portofoliul nostru s-a imbogatit anul trecut nu numai cu produse si servicii, ci si cu circa 20 de mii de clienti noi, ceea ce ne confirma ca suntem pe calea cea buna”, a mentionat Frank Hajdinjak.
Tot anul acesta a fost lansata in cadrul unui proiect pilot sub numele E.ON Easy Life, o solutie personalizata ce include montarea in locuinte a unor dispozitive inteligente care permit controlul de la distanta, oferind posibilitatea optimizarii costurilor cu energia prin intermediul tehnologiei „Smart Home”.
Anul 2016 a adus in oferta E.ON si servicii de consultanta, audit si management energetic precum si solutii de eficienta energetica pentru clientii business si municipalitati. Compensarea energiei reactive si solutiile de iluminat inteligente sunt cele doua proiecte destinate clientilor, iar in zona de generare distribuita compania ofera solutii de cogenerare si panouri fotovoltaice. Alte doua repere ale anului trecut au fost: un nou website unde pot fi accesate informatii de interes privind oferta companiei si MyApp, o aplicatie pentru telefonul mobil, care permite accesul la toate informatiile care se regasesc pe portalul E.ON Myline, inclusiv posibilitatea achitarii facturii direct de pe telefonul mobil. MyApp a fost dezvoltata anul acesta cu sectiunea „Afacerea mea”, fiind disponibila acum si pentru clientii business.
Rezultate economice – Cifra de afaceri consolidata a grupului de companii E.ON in Romania a depasit anul trecut in premiera pragul de 5 miliarde lei (cca. 1,12 miliarde de euro), cantitatile de gaze naturale si electricitate comercializate situandu-se la circa 29 TWh. Previziunile actuale pentru acest an privind cifra de afaceri consolidata sunt de usoara crestere comparativ cu 2016.
Responsabilitate corporatista – E.ON a sustinut si in 2016 campaniile de informare din cadrul parteneriatului cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta – “Impreuna pentru siguranta”, dar si alte proiecte consacrate precum „Cupa E.ON Kinder” sau „Daruieste Lumina”, valoarea totala a implicarii financiare fiind anul trecut de peste 1,8 milioane de euro.
“Energie in scolile copilariei”, proiect dedicat imbunatațirii condițiilor de studiu prin montarea in scoli a unor sistemele moderne de iluminat pe baza de led a mers mai departe, aproape 1,6 milioane de euro fiind investite din anul 2012 in 37 de unitați de invațamant din țara. Proiectul continua anul acesta cu alte 8 unitati de invatamant.
E.ON s-a implicat, totodata, in sustinerea unor evenimente culturale de anvergura ca TIFF, FITS si SONORO, circa 830.000 de euro fiind sprijinul financiar acordat in domeniul culturii de la intrarea grupului pe piata locala. Anul acesta a debutat cu un proiect nou, compania sprijinind demersul Asociatiei Resonnance Romania de a aduce muzica clasica in institutii medicale si de asistenta sociala.
Anul trecut aproape 1.200 de angajati au ales sa participe in proiecte dedicate comunitaților in cadrul proiectului „Tinem aproape”, oferind circa 3.000 de ore din timpul lor. Au oferit copiilor informatii despre energie si siguranta, au reparat sau vopsit echipamente de joaca, sali de clasa, cantine sociale, spatii din case de copii, de batrani sau chiar din muzee. Multe zone publice sau din gradinite si scoli sunt mai frumoase, cu mai mult spatiu verde, amenajat cu arbusti plantati.
Incepand cu anul 2005, E.ON Romania a sustinut cu circa 11,8 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate sociala, acestea avand aproximativ 280.000 de beneficiari.