Ministrul Andrusca a iesit din vizuina si s-a dus in vizita de lucru pe santierul BRUA. Concluzia: lucrarile sunt in grafic
Chiar daca nu prea intelege el cum vine treaba cu conducta asta, BRUA, care ar urma sa interconecteze sistemul national de transport gaze din Romania cu Bulgaria la sud si inca nu se stie cu cine mai la nord, ministrul economiei Danut Andrusca raporteaza ca lucrarile sunt in grafic. Este bine, daca nu este rau, nu-i asa? Pana una alta, compania Transgaz pare decisa sa nu faca nici un rabat in acest proiect de mare anvergura pentru Romania, care va da posibilitatea tarii noastre sa exporte gaze (daca le va avea) catre tarile vecine. Mai jos, comunicatul.
Ministrul Economiei, Danut Andrusca, insotit de Directorul General al Transgaz, Ion Sterian, a efectuat la finalul saptamanii o vizita de lucru pe santierul din zona Nodului Tehnologic Podisor, judetul Giurgiu. In cadrul acestei vizite, ministrul Andrusca s-a intalnit cu echipa care coordoneaza lucrarile de la punctul de lucru Podisor si a verificat stadiul lucrarilor la statia de comprimare de Podisor si la gazoductul BRUA.
Lucrarile sunt in grafic la proiectul BRUA. In prezent, se lucreaza pe 17 santiere, fiind implicati un numar total de aproximativ 500 de muncitori in aceasta faza a constructiei, lucrarile fiind in grafic. Intrucat lungimea aproximativa a gazoductului este de 500 de kilometri, proiectul este impartit in 100 de tronsoane a cate 5 kilometri de fir linear (conducta de gaze) pe fiecare tronson.
La punctul de lucru de la Podisor, Transgaz are contractate lucrari pe trei santiere: statia de comprimare Podisor, santierul pentru gazoduct si cel pentru nodul Podisor.
“Am vrut sa vin pe santierul BRUA pentru a ma asigura de faptul ca lucrarile sunt in grafic si pentru a ma asigura ca exista capacitatea administrativa pentru a gestiona un proiect de o asemenea amploare. Dezvoltarea proiectului BRUA de catre Ministerul Economiei, prin Transgaz, este un succes incontestabil. Acest proiect este unul de importanta deosebita pentru securitatea energetica a Romaniei si este considerat un proiect strategic si pentru Uniunea Europeana. Ma bucur sa constat ca lucrarile sunt in grafic si doresc sa-l felicit pe domnul Director General Sterian si echipa sa pentru modul in care gestioneaza BRUA. Cifrele proiectului sunt cu adevarat impresionante: 3 statii de comprimare la Podisor, Bibesti si Jupa, aproximativ 500 de kilometri de conducta, peste 500 de oameni care lucreaza in toate punctele de lucru in prezent, numar care este asteptat sa creasca in viitor, zeci de mii de metri cubi de pamant si sute de tone de materiale de constructii. Avem toate motviele sa fim mandri de efortul si implicarea muncitorilor si inginerilor romani”, a declarat Ministrul Economiei, Danut Andrusca.
Directorul General al SNTGN Transgaz SA, Ion Sterian, a prezentat echipa care coordoneaza lucrarile de la Podisor si a precizat ca intreaga activitate de proiectare a fost facuta de Transgaz, iar majoritatea produselor au fost contractate de la firme romanesti. ”Multi dintre cei pe care ii vedeti pe santierele BRUA lucreaza si in alte zone si parcurg zilnic sute de kilometri cu masina, pentru a verifica stadiul lucrarilor si pentru a se asigura ca respectam graficul. Sunt persoane dedicate, unii dintre ei sunt din alte zone ale Romaniei: Ploiesti, Botosani si sunt departe de familie. Insa toti realizeaza cat de important este acest proiect si isi doresc reusita. Avem foarte multi tineri in echipa, pe care vrem sa ii formam.”
Proiectul BRUA consta in construirea unei conducte noi de transport gaze care va conecta Nodul Tehnologic Podisor cu Statia de Masurare Gaze Horia pe directia Podisor-Corbu-Hurezani-Hateg-Recas-Horia. Acest nou coridor vizeaza diversificarea rutelor de transport gaze naturale din regiunea Marii Caspice inspre Europa Centrala, valorificarea unor noi surse de gaze naturale in perimetrele off-shore din Marea Neagra, precum si valorificarea volumelor de gaze naturale aferente acestor surse pe piata romaneasca si europeana si posibilitatea curgerii fizice bidirectionale permanente pe interconectarile cu Bulgaria si Ungaria.