0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Revoluţie în energie: Cum să produci curent electric pe acoperişul casei tale
Tentative de frauda pentru micii investitori de la Hidroelectrica
Nuclearelectrica si Laurentis Energy Partners se asociaza pentru productia de izotopi la Cernavoda
Vise: cum pot deveni satele Romaniei inteligente?
Vicepresedinte ANRE: Prosumatorii pun presiune pe sistemul de distributie
Producem mai multa energie, dar consumam mai putin
Guvernul vrea centrale fotovoltaice pe canalele de irigatii reabilitate
Achizitiile comune de gaze in UE ar putea deveni o practica permanenta
Tehnologii de pe trei continente la Târgul RoEnergy Timişoara
Bursa Romana de Marfuri va colabora cu Bursa de Energie din Ucraina

Raport PwC: Creșterea costului vieții a făcut ca 96% dintre consumatori să adopte comportamente de economisire și peste două treimi și-au redus cheltuielile neesențiale

Posted On 19 februarie 2023
By : Redactia
Comment: 0
Tag: consumatori, costul veitii, cresterea preturilor, cumparaturi online, PwC Global Consumer

Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale și majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri record peste tot în lume, potrivit sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023.

În următoarele șase luni, consumatorii intenționează să-și reducă cheltuielile pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scădere fiind prognozată pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), călătorii (43%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (41%). În schimb, alimentele vor scădea cel mai puțin, cu 24%.

”Anul trecut majoritatea țărilor au înregistrat o inflație record, dobânzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și reducă bugetul pentru cheltuielile neesențiale și să se orienteze către alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arată că tot mai mulți vânează promoții și oferte și s-au reorientat către “mărcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor. Pentru ca retailerii să reușească în acest mediu macroeconomic dificil și să-și fidelizeze clienții, trebuie să valorifice și să diversifice canalele de distribuție, să ofere prețuri competitive și să investească într-o mai mare rezistență a lanțului de aprovizionare. Tendința de creștere a prețurilor va continua și în acest an, chiar dacă într-un ritm mai redus”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru industria de retail în cadrul PwC România.

Costul vieții influențează încrederea consumatorilor

Jumătate dintre consumatorii intervievați declară că se simt îngrijorați de situația lor financiară personală, iar 96% au adoptat comportamente de economisire.

Spre exemplu, aproape jumătate (49%) dintre consumatori declară că achiziționează anumite produse atunci când sunt în ofertă/promoție, 46% se orientează către comercianții cu amănuntul care oferă un raport calitate-preț mai bun, 40% utilizează site-uri de comparație pentru a găsi alternative mai ieftine, 34% cumpără în vrac pentru a economisi, iar 32% cumpără “mărcile proprii” ale retailerilor pentru a face economii.

Din punct de vedere demografic, Generația X este “cea mai îngrijorată” (47%) și a luat măsuri în ceea ce privește cheltuielile neesențiale, generația Baby Boomers este îngrijorată “într-o oarecare măsură” (33%) și ia măsuri, în timp ce generația Millennials este “îngrijorată”, dar nu își schimbă comportamentul.

Creșterea prețurilor, cea mai mare problemă

 Mai mult de jumătate dintre consumatori (56%) au declarat că majorarea prețurilor este cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinul fizic, dar în aceeași măsură sunt îngrijorați de lipsa produselor din stoc (42%) și de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).

În cazul cumpărăturilor online, creșterea prețurilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) și termenele de livrare mai lungi decât cele preconizate (24%) sunt principalele motive de îngrijorare raportate.

Cumpărăturile în magazinele fizice rămân în mare parte staționare de la an la an ca cel mai frecvent mijloc de consum (43%), în timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) și a tabletelor (15%) au scăzut marginal.

În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey au fost intervievați 9.180 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.

 

Articole pe aceeasi tema

  • Mai bine pentru consumatori, mai complicat pentru furnizoriMai bine pentru consumatori, mai complicat pentru furnizori
  • Furnizorii de gaze ar putea lasa in aer anumiti consumatoriFurnizorii de gaze ar putea lasa in aer anumiti consumatori
  • Peste 90 % din consumatori nu stiu ca se liberalizeaza piata de energie electrica la 1 ianuarie 2021Peste 90 % din consumatori nu stiu ca se liberalizeaza piata de energie electrica la 1 ianuarie 2021
  • Cade ceata peste deciziile ANRECade ceata peste deciziile ANRE
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Cursuri de eficiență energetică pentru angajații din construcții?

Next Story

Taxa de solidaritate se aplica si companiilor care nu au avut activitate anul trecut?

Articole pe aceeasi tema

Mai bine pentru consumatori, mai complicat pentru furnizori

Posted On 5 februarie 2023
, By Redactia

Furnizorii de gaze ar putea lasa in aer anumiti consumatori

Posted On 21 septembrie 2022
, By Redactia
0

Peste 90 % din consumatori nu stiu ca se liberalizeaza piata de energie electrica la 1 ianuarie 2021

Posted On 9 decembrie 2020
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Profitul industriei regenerabile din Romania a atins doua miliarde de euro, in 2022

Posted On 2 octombrie 2023

Revoluţie în energie: Cum să produci curent electric pe acoperişul casei tale

Posted On 29 septembrie 2023

Tentative de frauda pentru micii investitori de la Hidroelectrica

Posted On 28 septembrie 2023

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Cu siguranță ai nimerit în miezul...

Posted On 30 iunie 2023

Pare un articol propagandistic. Auzi...

Posted On 24 iunie 2023

Este o analiza pe care o recomand...

Posted On 1 iunie 2023

Publicitate

banner

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Sondaj: 63% dintre români ar achiziționa o pompă de căldură, dacă subvențiile de stat ar acoperi o parte din cost

România Eficientă: Cum să vă pregătiți locuința ca să economisiți energie la iarnă

Cum poate fi menținută eficiența pompelor de căldură și cum se fac reviziile

Se lansează Alt.Real, primul marketplace din domeniul energiei verzi

Ferestrele și soluțiile de protecție termică pot reduce amprenta de carbon cu până la 50%

Video

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: Racordarea gratuită la gaze se face fără studiu de impact. Care sunt riscurile

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Gala Premiilor Energy-Center.ro, editia a III-a

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.