Energy-Center cu sprijinul ANRE si BRM lanseaza campania:

„Pret Corect La Gaze si Energie – Consumatorii eligibili intr-o piata liberalizata a gazelor si energiei, avantajele concurentei loiale”

Dupa Conferinta-dezbatere de la Bucuresti, Palatul Parlamentului, din data 6 Martie 2015, urmatoare dezbatere va avea loc la Cluj-Napoca, in data de 8 Mai.Educarea consumatorilor, dreptul de a-si alege liber furnizorul, dar si obligatiile generate de piata libera sunt principalele obiective ale acestei Conferinte. In cadrul dezbaterilor accentul va fi pus pe:

  • o prezentare detaliata a notiunilor de baza ale pietei concurentiale
  • modul de functionare a acesteia;
  • raspunsuri la cele mai dese intrebari despre noile conditii de functionare a pietei;
  • drepturile si obligatiile furnizorilor de gaze si energie, precum si ale consumatorilor;
  • prezentarea modalitatilor de incheiere a contractelor de furnizare prin negociere bilaterala sau in sistem centralizat;
  • rolul burselor, transparenta contractelor si a tranzactiilor;
  • rolul si locul distribuitorilor-furnizorilor in piata libera.

 

Conferintele Energy-Center, sprijinite de catre ANRE, analizeaza pe larg efectele liberalizarii pietelor de gaze naturale si energie electrica din Romania, cu participarea tuturor actorilor implicati, scopul urmarit fiind informarea corecta si avantajele pe care le prezinta piata libera.

Adevarul despre gaze-energie si pretul real, prezentarea posibilelor abuzuri intalnite in cazul clientilor industriali si rezidentiali, de la 1 ianuarie 2015, si prezentarea strategiilor necesare clientilor pentru a beneficia de avantajele liberalizarii pietelor, reprezinta o premisa in vederea implementarii cu succes a acestui proces. Printre elementele avute in vedere pentru informarea corecta a clientilor non-casnici si casnici se numara:

  • descrierea procesului și a entitatilor implicate,
  • prezentarea structurii pretului final, a elementelor componente care pot face obiectul negocierii, precum si a ponderii pe care fiecare element o are in structura pretului,
  • prezentarea conceptului de client ”vulnerabil” prin implementarea caruia o pondere importanta de clienti casnici ar urma sa primeasca ajutoare directe, defalcate in functie de necesar, destinate acoperirii unei parti importante din costurile generate de plata facturii, evitandu-se astfel subventionarea unitara prin pret reglementat, a tuturor clienților, independent de nivelul veniturilor acestora;
  • implementarea unor astfel de masuri ar facilita aplicarea cu celeritate a calendarului de liberalizare.