0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Engie Romania si Saint-Gobain vor construi cel mai mare parc fotovoltaic din Romania
wpd România accelerează investițiile în eolian onshore și fotovoltaic
In viziunea Concurentei, solutia pentru preturile mari la energie este taxarea producatorilor
Nofar Energy cumpara un parc fotovoltaic in Giurgiu si anunta investitii de 300 mil euro
In plina criza energetica, Electrica isi schimba conducerea
Unitatea 1 de la Cernavoda intra in programul de oprire planificata
Bulgaria si Grecia au inaugurat proiectul unității plutitoare offshore pentru stocare și re-gazeificare de la Alexandroupolis
150 de milioane de euro pentru modernizarea și dezvoltarea rețelelor de transport și de distribuție energie transfrontaliera
Cu rabdare ii ajungem: preturile carburantilor sunt inca mai mici in Romania fata de media europeana
Gazprom strange cureaua

Cu un puternic sector agricol, România are potential sa construiasca atat fabrici de etanol cât si de biodiesel, dar si de HVO. De ce lipsesc investitiile in biocombustibili?

Posted On 18 ianuarie 2022
By : Redactia
Comment: 0
Tag: biocombustibili, biogaz, emisii GES, fabrici de etanol, traficul naval, transport rutier si feroviar

Multe din actualele ramuri de transport nu au la momentul de fata o alternativa tehnico-economica viabila la combustibilii lichizi. In acest context pentru aceste ramuri se impun politici de promovare a producerii si flosirii biocombustibililor.

Comisia Europeana a stabilit o tinta pentru biocombustibilul folosit in transport la un nivel de 10% pe care statele membre trebuie sa il indeplineasca in 2020 si de 14% din energia consumata in transportul rutier si feroviar pâna in 2030.

In România Ordonanta de Urgenta nr. 80/2018 stabileste conditiile de introducere pe piata a benzinei si motorinei, ofering un mecanism de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de sera si com pleteaza Legea nr. 220/2008. In cadrul OUG 80/2018 se definesc cotele minime de biocambustibili pe care furnizorii de carburanti trebuie sa le asigure in momentul comercializarii carburantilor pe piata din Romania. Aceste cote minime de biocombustibili sustin obiectivul de reducere a emisiilor de GES cu 6% fata de nivelul anului 2010.

Renewable Energy Directive (RED II) defineste o serie de criterii de sustenabilitate si de emisii de GES pe care biocombustibilii utilizati in transport trebuie sa le respecte pentru a fi luate in considerare la obiectivul general de 14% si pentru a fi eligibile pentru sprijin financiar de catre autoritatile publice.

Contributia biocombustibililor avansati si a biogazului produs din materiile prime ca pondere a consumului final de energie in sectorul transporturilor este de cel putin 0,2% in 2022, cel putin 1% in 2025 si cel putin 3,5% in 2030.

Ponderea biocombustibililor si biolichidelor, precum si a combustibililor din biomasa consumati in transport, atunci când sunt produsi din culturi alimentare si furaje, nu va depasi 7%.

Combustibilii utilizati in sectoarele aviatiei si maritime pot contribui la obiectivul de transport de 14%, dar nu sunt supusi unei obligatii. Contributia combustibililor regenerabili furnizati acestor sectoare va fi cuantificata cu pana la 1,2 ori continutul lor energetic.

Directiva privind calitatea combustibilului Fuels Quality Directive (Directiva 2009/30/CE) completeaza RED si reflecta o parte din continutul RED, cum ar fi criteriile de durabilitate ale biocombustibililor. O cerinta esentiala este ca toti furnizorii de combustibil trebuie sa respecte o reducere de 6% a emisiilor de GES pâna in 2020 in toate categoriile de combustibili furnizati pe piata.

Combustibilii pentru aviatie (biocombustibilii avansati: SAF (Sustainable Aviation Fuel) au potentialul de a reduce semnificativ emisiile aeronavelor. Momentan, SAF este utilizat in proportie de 0,1% de catre companiile aeriene, aceasta piata  fiind usor in expansiune.

Aceasta initiativa isi propune sa stimuleze oferta si cererea de combustibili de aviatie durabili in UE. La rândul sau, va reduce amprenta de emisii a aviatiei si ii va permite sa contribuie la atingerea obiectivelor UE in materie de schimbari climatice.

Traficul naval catre sau dinspre porturile din Spatiul Economic European reprezinta aproximativ 11% din totalul emisiilor de CO2 generate de UE in transporturi si 3-4% din totalul emisiilor de CO2 ale UE.

Exista o initiativa (FuelEU Maritime) care are drept scop cresterea gradului de utilizare a combustibililor alternativi durabili in transportul maritim si in porturile din Europa, abordând:

  • obstacolele de pe piata care impiedica utilizarea acestora
  • incertitudinea cu privire la optiunile tehnice care sunt disponibile pe piata

Face parte dintr-un pachet menit sa asigure alinierea sectorului la obiectivele UE privind neutralitatea climatica pâna in 2050.

Initiativa vizeaza reducerea emisiilor provenite din transportul maritim prin accelerarea consumului de combustibili alternativi si energie durabila in functiune si la dana. Asigurarea unui amestec de combustibili mult mai divers si a unei penetrari mai mari a combustibililor alternativi durabili este esentiala pentru a alinia transportul maritim la ambitia europeana de neutralitate climatica pâna in 2050. Initiativa vizeaza cresterea ponderii in mixul de combustibili al transportului maritim international al combustibililor alternativi durabili cu continut scazut si zero de carbon, inclusiv: biocombustibili lichizi, electro-combustibili, gaze (inclusiv bio-GNL si bio-GPL), hidrogen. Initiativa ar trebui sa adopte o abordare bine pusa la punct, in ceea ce priveste emisiile generate de productia si utilizarea acestor combustibili. De asemenea, are ca scop imbunatatirea utilizarii combustibililor alternativi pentru navele aflate in locul de acostare. In timp ce unii dintre acesti combustibili sunt deja maturi din punct de vedere tehnologic, desfasurarea lor in sectorul maritim si utilizarea lor ramân extrem de limitate, iar incertitudinea existenta ii descurajeaza pe operatorii economici sa investeasca in noi tehnologii.

In Romania exista momentan doar productie de biodiesel, cu o capacitate de aproximativ 250 kt/an, reusind sa acopere o mare parte din cererea locala.

România are potential sa construiasca atât fabrici de etanol cât si de biodiesel, dar si de HVO (hydrotreated vegetable oil), având un puternic sector agricol.

Atingerea obiectivelor Acordului de la Paris si a obiectivului UE privind neutralitatea climatica pâna in 2050 este o prioritate pentru România, iar in aceasta privinta, trebuie incurajate investitii durabile privind viitorul transportului.

 

Articole pe aceeasi tema

  • Guvernul acorda ajutoare de stat pentru energia regenerabila produsa din biomasa, biogaz si geotermalGuvernul acorda ajutoare de stat pentru energia regenerabila produsa din biomasa, biogaz si geotermal
  • Iar ne jucam de-a subventiile pentru energia regenerabila, de data asta cu biomasa, biogazul si geotermalulIar ne jucam de-a subventiile pentru energia regenerabila, de data asta cu biomasa, biogazul si geotermalul
  • Plan National pentru cogenerarea de inalta eficienta pe biomasa si biogazPlan National pentru cogenerarea de inalta eficienta pe biomasa si biogaz
  • Noua centrala hidroelectrica de la Bretea adauga la sistemul energetic 12 MW. Mai raman de instalat inca vreo 3500 de MW, daca luam in considerare potentialul hidroenergetic al RomanieiNoua centrala hidroelectrica de la Bretea adauga la sistemul energetic 12 MW. Mai raman de instalat inca vreo 3500 de MW, daca luam in considerare potentialul hidroenergetic al Romaniei
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Catalin Dragostin, EnergyServ: solutii de aplicat imediat pentru diminuarea efectelor dezastruoase ale cresterii preturilor la electricitate si energie termica  asupra populatiei si economiei romanesti

Next Story

Liberalizarea Pietei de Energie, Agonie si extaz .

Articole pe aceeasi tema

0

Guvernul acorda ajutoare de stat pentru energia regenerabila produsa din biomasa, biogaz si geotermal

Posted On 12 aprilie 2017
, By Redactia
0

Iar ne jucam de-a subventiile pentru energia regenerabila, de data asta cu biomasa, biogazul si geotermalul

Posted On 5 octombrie 2016
, By Redactia

Plan National pentru cogenerarea de inalta eficienta pe biomasa si biogaz

Posted On 12 aprilie 2016
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Dupa ce legea offshore a fost votata in Parlament, guvernantii nostri au si inceput sa viseze la independenta energetica. Mult mai este pana atunci

Posted On 19 mai 2022

Dupa 14 ani de la preluarea concesiunii, Black Sea Oil&Gas este pregatita sa livreze gaze din perimetrul Midia

Posted On 18 mai 2022

România - Oportunități și riscuri pentru independența energetică

Posted On 17 mai 2022

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Buna ziua! Respectivul articol de lege e...

Posted On 6 mai 2022

ce spune dl. Binig este corect, cu o...

Posted On 2 mai 2022

da si ?!....de ani si ani de zile...

Posted On 29 aprilie 2022

Publicitate





PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Reciclarea uleiului alimentar uzat. Care sunt pașii de urmat

Cum functioneaza si care sunt beneficiile turbinelor eoliene casnice

Cum sa instalezi un sistem de biogaz in gospodarie

Cum sa citim factura de energie electrica?

E-Distributie lanseaza un serviciu digital pentru simplificarea racordarii la reteaua electrica

Video

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: Racordarea gratuită la gaze se face fără studiu de impact. Care sunt riscurile

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Gala Premiilor Energy-Center.ro, editia a III-a

Ce solutii avem pentru eliminarea efectelor OUG 114?

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.