Cum schimbam furnizorul/ contractul de energie electrica ? Ia atitudine ! Fii informat ! Ai grija ce semnezi ! Nu te lasa pacalit !
Incepând cu data de 1 ianuarie 2021, piata de energie electrica pentru clientii casnici s-a liberalizat. ANRE recomanda clientilor casnici incheierea unui contract in piata concurentiala cu oricare furnizor de energie electrica licentiat;
Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrica este gratuit si nu implica modificari de ordin tehnic;
In derularea procesului de schimbare a furnizorului nu exista niciun risc de deconectare;
In scopul incheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie sa luati legatura cu orice furnizor de energie electrica, sa alegeti cea mai buna oferta accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau sa asteptati acasa o informare privind procesul de liberalizare, precum si un Formular de selectie oferta de la furnizorul actual;
Pâna la data incheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clientii casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comerciala care sa acopere diferenta dintre pretul din oferta de serviciu universal aplicabila in primul semestru al anului 2021 si pretul din oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica la data de 20 ianuarie 2021;
Formularul de selectie oferta transmisa de furnizorul actual contine oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica, o oferta concurentiala alternativa si oferta de serviciu universal, oferte aplicabile in semestrul I 2021, precum si valoarea reducerii comerciale acordate si perioada de aplicare;
Pentru incheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesara deplasarea la sediile centrelor de relatii cu publicul ale furnizorului;
Prin completarea acestui Formular de selectie oferta clientul poate alege direct oferta concurentiala din cele doua propuse, iar transmiterea formularului prin selectia unei oferte constituie acordul de contractare si, implicit, obligatia contractuala pentru ambele parti;
Furnizorul are obligatia ca, dupa cel putin 5 zile de la data primirii Formularului de selectie oferta completat, sa transmita clientului final, odata cu prima factura, o copie a contractului de furnizare semnat;
Nu exista un termen limita pentru a trece in piata concurentiala. Toti clientii casnici au dreptul oricând sa isi schimbe furnizorul/contractul de energie electrica in termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitarii.
InfoCons a lansat numarul 021-9615 numar cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate retelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica. La acest numar consumatorii pot solicita consiliere, informare si pot depune o sesizare in domeniul protectiei consumatorilor.
Miscarea de Protectia consumatorilor – este alaturi de cei care doresc sa isi schimbe furnizorul de energie electrica pe piata concurentiala.
Consumatorii care doresc incheierea unui nou contract sau au incheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apara drepturile si pot lua atitudine când acestea le-au fost incalcate sau nu au fost respectate.
Daca acestia au o problema legata de protectia consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect si pot solicita informatii utile.
Toti consumatorii care intâmpina probleme sau au nevoie de consiliere in acest domeniu pot accesa totodata si numarul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau in scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, Bucuresti.
Inainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie sa fie atenti la:
– pretul energiei electrice, fix sau variabil, inclus in pretul de furnizare;
– facturarea unei componente fixe stabilita in lei/zi sau lei/luna;
– perioada pentru care urmeaza a se aplica pretul mentionat in oferta;
– perioada pentru care urmeaza a se incheia respectivul contract;
– comisioane de incetare a contractului inainte de ajungerea la termen a acestuia;
– termenele, modalitatile si conditiile privind plata facturilor;
– modalitati de transmitere a facturii si a documentelor anexate acesteia;
– drepturile si obligatiile partilor;
– conditiile privind reinnoirea/prelungirea/rezilierea/ denuntarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare;
– garantiile solicitate, dupa caz.
“ Suntem racordati la curent, adica energie electrica. Pare a fi un atribut de normalitate in secolul nostru, cu toate ca de multe ori si in multe localitati, mai ales cele rurale calitatea este foarte slaba, intreruperi frecvente, fluctuatii, dar din pacate inca multe localitati sau parti mici din localitati, au energie la o calitate mai slaba sau nu au energie electrica, si sunt inca in secolele trecute utilizind lampa.
Dar totusi pentru cei care au energie electrica si un contract de furnizare, oare este un contract citit ? Inteles ? Primim facturi, dar le intelegem ? Stim ce citim, si de ce platim cat platim ? Ne cunoastem obligatiile si drepturile de consumatori de energie electrica? Stim ca exista pe piata mai multe companii diferite de la care putem cumpara energie electrica ? Ca exista concurenta ? Exact ca si la telefonia mobila si fixa !
In 1990 era un singur furnizor de telefonie, astazi este o concurenta acerba, multe compani care ne ofera astfel de servicii si la fel este si in domeniul energiei electrice in anul 2016, este primul an in care pe piata de publicitate au aparut anunturi, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrica.
Deci, nu uita:
1) poti sa ti schimbi compania cu care ai contract
2) citeste contractul
3) ai grija ce cumperi si la ce pret
4) ai drepturi
5) ai si obligatii
6) fii informat “