0746 164 127 redactia@energy-center.ro


Conferinta Energy Center

  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
România se implică în procesul de dezvoltare a energiei nucleare în Europa
Parapet instalează 80 MWp fotovoltaice în România și Italia
Hidroelectrica este cel mai mare furnizor de energie cu peste un milion de clienti casnici
Romgaz se împrumută din nou de pe piețele internaționale de capital pentru finanțarea Neptun Deep
 Veolia România readuce în prim plan rolul biogazului și al energiei geotermale
Comisia Europeană recunoaște prețurile mari la energie, dar nu știe cum să le scadă
Nuclearelectrica vinde combustibil nuclear în Argentina
Colaborare strategică între AFEER și Energy Traders Europe
Două parcuri eoliene ale Engie vor avea și baterii de stocare
Romanian Green PPA :Tranzacționarea garanțiilor de origine și co-garantarea finanțării PPA-urilor

Două treimi dintre consumatorii de energie nu sunt dispuși să investească mai mult timp și bani în sustenabilitate

Posted On 13 februarie 2024
By : Redactia
Comment: 0
Tag: consumatori de energie, EY Romania, furnizori de energie, sistemul energetic, tranzitia energetica
  • 65% dintre consumatorii de energie știu cum să înceapă să facă alegeri sustenabile în domeniul energiei, dar 70% au declarat că nu doresc să investească mai mult timp sau mai mulți bani în acest sens
  • Consumatorii nu percep beneficiile propriilor eforturi, în condițiile în care sistemul este deficitar în materie de accesibilitate a prețurilor, acces și atractivitate
  • Companiile din energie ar putea elimina decalajul dintre interesul consumatorilor prin implicarea și mobilizarea fiecărui participant din piață

Acțiunile întreprinse de consumatori vor fi un factor critic pentru succesul tranziției energetice. Deși consumatorii de energie sunt mai interesați ca niciodată de sustenabilitate și de potențialul unui viitor energetic verde, 70% au declarat că nu doresc să investească mai mult timp sau mai mulți bani pentru a întreprinde demersuri în acest sens. Oboseala începe să se instaleze în rândul consumatorilor, ceea ce afectează încrederea și provoacă stagnare, potrivit concluziilor din studiul EY Energy transition consumer insights.

Mihai Drăghici, Partener, Consultanță, EY România: „Ne aflăm într-un moment crucial al tranziției energetice, în care acțiunile consumatorilor sunt determinante pentru succesul nostru. În ciuda interesului tot mai mare pentru sustenabilitate, oboseala consumatorilor încetinește progresul. Furnizorii de energie trebuie să reducă decalajul dintre interesul consumatorilor și acțiune, oferind sprijin și soluții. Împreună, putem să ne exercităm rolul în România și să accelerăm către un viitor energetic mai echitabil, mai verde și mai bun”.

Consumatorii își pierd încrederea în „cei trei A” ai energiei

Într-un interval de trei ani, EY a chestionat 100.000 de consumatori casnici de energie din 21 de piețe, iar cele mai recente date arată că aceștia sunt mai puțin optimiști decât în urmă cu un an în ceea ce privește viitorul lor energetic. Mulți spun că sistemul energetic pur și simplu nu performează sub cele trei aspecte fundamentale ale interacțiunii cu acesta: accesibilitatea prețurilor, accesul la energie și atractivitate. Numai 30% dintre consumatori sunt optimiști că energia pe care o utilizează va rămâne accesibilă ca preț și 72% au declarat că nu pot face față unei majorări cu 10% a facturilor. Mai mult, cu toate că 26% dintre consumatori au o bună înțelegere a unor termeni precum energie regenerabilă și sustenabilitate, acest procent nu a crescut în ultimii trei ani.

Rezultatele studiului mai arată că există o mare diversitate în rândul consumatorilor și că aceștia sunt adeseori iraționali, fiind motivați de o gamă largă de valori în privinţa energiei. Crearea „atractivității” înseamnă înțelegerea motivațiilor complicate ale comportamentului uman. 77% dintre respondenți doresc ca furnizorul lor de energie să ofere opțiuni de furnizare a energiei la costuri mici împreună cu produse și servicii premium. În plus, 67% doresc soluții energetice personalizate și 18% dintre consumatori ar adopta produse și servicii noi, dacă ar fi mai ușor să le achiziționeze și să le pună în funcțiune.

 

 

Despre autor
  • google-share
Previous Story

Bogdan Chirițoiu: La un moment dat va trebui să ieşim din acest mecanism de plafonare a preţurilor la energie

Next Story

Hidroelectrica finalizează modernizarea a 10 stații electrice de 110kV din SH Hațeg

Articole pe aceeasi tema

1

Funcționarea centralelor pe cărbune în această iarnă va menține siguranța sistemului energetic dar nu va genera o scădere a prețuluui energiei

Posted On 23 octombrie 2025
, By Redactia
0

Legea prosumatorilor, adoptată în Camera Deputaților, rezolvă problema compensării cantitative

Posted On 16 octombrie 2025
, By Redactia

Colaborare strategică între AFEER și Energy Traders Europe

Posted On 13 octombrie 2025
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cautare

RECENT

POPULAR

COMMENTS

România se implică în procesul de dezvoltare a energiei nucleare în Europa

Posted On 9 noiembrie 2025

Parapet instalează 80 MWp fotovoltaice în România și Italia

Posted On 6 noiembrie 2025

Cine pierde și cine câștigă din dereglementarea prețului la gaze naturale?

Posted On 6 noiembrie 2025

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Practic o sa sustine si retehnologizarea...

Posted On 29 octombrie 2025

Pot înțelege că producția de energie...

Posted On 26 septembrie 2025

Si cum monitorizezi e.e. stocata? Daca...

Posted On 14 iulie 2025

Publicitate

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Ce arată cu adevărat factura de energie și de ce energia ieftină verde, hidro sau regenerabile, nu se reflectă în prețul final?

Ghid practic pentru achiziționarea unui sistem fotovoltaic

Freen lansează o turbină eoliană de 20 kW pentru agricultură și industrie, în România

Cum învățăm rapid să consumăm energie mai eficient?

Video

Speech Viorel Tudose - Getica 95

Gala Energy-Center.ro, 2025: Pariem pe valoarea tinerilor energeticieni!

Gala aniversara "13 ani de Energy Center" - Decernarea premiilor

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.