0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Engie Romania si Saint-Gobain vor construi cel mai mare parc fotovoltaic din Romania
wpd România accelerează investițiile în eolian onshore și fotovoltaic
In viziunea Concurentei, solutia pentru preturile mari la energie este taxarea producatorilor
Nofar Energy cumpara un parc fotovoltaic in Giurgiu si anunta investitii de 300 mil euro
In plina criza energetica, Electrica isi schimba conducerea
Unitatea 1 de la Cernavoda intra in programul de oprire planificata
Bulgaria si Grecia au inaugurat proiectul unității plutitoare offshore pentru stocare și re-gazeificare de la Alexandroupolis
150 de milioane de euro pentru modernizarea și dezvoltarea rețelelor de transport și de distribuție energie transfrontaliera
Cu rabdare ii ajungem: preturile carburantilor sunt inca mai mici in Romania fata de media europeana
Gazprom strange cureaua

Raport PwC: Reducerea stimulentelor guvernamentale ar putea reduce ritmul de creștere a vânzărilor de vehicule electrice pe principalele piețe europene

Posted On 15 februarie 2022
By : Redactia
Comment: 0
Tag: criza semiconductorilor, masini electrice, masini hibride, statii de incarcare masini electrice, stimulente financiare

Vânzările de mașini electrice (BEV) pe principalele cinci piețe europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au crescut puternic, cu 72%, în 2021 comparativ cu anul anterior, dar menținerea acestui ritm în 2022 este pusă sub semnul întrebării din cauza reducerii stimulentelor anunțate de guverne, reiese dintr-o analiză realizată de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

”Nu există nicio îndoială că piața automobilelor electrice va continua să crească în următorii ani, dar ritmul va fi influențat de nivelul stimulentelor acordate de statele europene, dar și de o prelungire a crizei semiconductorilor. Stimulentele oferite în ultimii doi ani au avut efectul scontat, numărul înmatriculărilor de mașini cu combustie internă reducându-se semnificativ în Europa. În România, guvernul a anunțat recent continuarea programelor Rabla și Rabla Plus și creșterea sumelor, dar aceste măsuri nu sunt suficiente pentru diminuarea apetitului pentru mașini second hand și pentru îndeplinirea ambițiilor statului de întinerire a parcului auto național, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Ca efect al creșterii vânzărilor de automobile electrice și hibride, cota de piață a înmatriculărilor de mașini cu combustie internă (ICE- Internal combustion engine) noi a scăzut pe primele cinci piețe europene la 58,2% anul trecut, de la 92% în 2019. Spre exemplu, în Regatul Unit, aceasta a scăzut de la 91% la 55%, iar în Germania, de la 92% la 58%. Performerul Europei a fost însă Norvegia, unde cota de piață a mașinilor cu combustie internă a fost în 2021 de doar 8%, cea mai mică din lume. De asemenea, în Suedia și în Țările de Jos, cota de piață ICE a fost depășită pentru prima dată în 2021, situându-se la 49% și, respectiv, 47%.

Pe lângă reducerea stimulentelor guvernamentale, o altă piedică în ceea ce privește menținerea nivelului de creștere a vânzărilor de vehicule electrice este legată de faptul că ritmul de instalare a stațiilor de încărcare în Europa nu este suficient de rapid pentru a satisface cererea în creștere. Raportul strategy& notează că în timp ce vânzările de automobile electrice au crescut de șase ori între anii 2017 și 2020, numărul de puncte de încărcare doar s-a dublat în aceeași perioadă.

Pe de altă parte, există și factori care vor susține vânzările și producția de mașini electrice precum obiectivele ambițioase de reducerea emisiilor de CO2, măsurile de eliminare treptată și obligatorie a vehiculelor cu combustie internă, modelele tot mai variate și atractive ale producătorilor și de consumatorii tot mai atenți la mediul înconjurător.

La nivel global, aproape 4,4 milioane de vehicule electrice au fost vândute în 2021, în creștere cu 121% față de 2020. China a înregistrat cele mai mari vânzări, de aproape 3 milioane de BEV anul trecut, în creștere cu 172% față de 2020, deoarece cumpărătorii au vrut să profite de stimulente înainte de eliminarea lor. În SUA, deși vânzările de mașini electrice au crescut cu 60% comparativ cu 2020, cota de piață a ICE se situa încă la 91% la finalul anului 2021.

 

 

Articole pe aceeasi tema

  • Eco-bonusul a stimulat anzarea masinilor electrice si hibrideEco-bonusul a stimulat anzarea masinilor electrice si hibride
  • Axionet echipeaza cu panouri solare magazinele AltexAxionet echipeaza cu panouri solare magazinele Altex
  • AEI: Cum putem stimula ecomobilitatea?AEI: Cum putem stimula ecomobilitatea?
  • Marea provocare a electromobilitatii: transportul de marfa si persoane, are nevoie de mai mult decat de masini electriceMarea provocare a electromobilitatii: transportul de marfa si persoane, are nevoie de mai mult decat de masini electrice
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Asociatia Energie Inteligenta vine cu soluții pentru un pret corect pe piața de gaz și energie, de la 1 aprilie 2022

Next Story

Se va lista vreodata Hidroelectrica la bursa?

Articole pe aceeasi tema

Axionet echipeaza cu panouri solare magazinele Altex

Posted On 16 martie 2022
, By Redactia
0

AEI: Cum putem stimula ecomobilitatea?

Posted On 21 decembrie 2021
, By Redactia
0

Marea provocare a electromobilitatii: transportul de marfa si persoane, are nevoie de mai mult decat de masini electrice

Posted On 4 iulie 2021
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Dupa ce legea offshore a fost votata in Parlament, guvernantii nostri au si inceput sa viseze la independenta energetica. Mult mai este pana atunci

Posted On 19 mai 2022

Dupa 14 ani de la preluarea concesiunii, Black Sea Oil&Gas este pregatita sa livreze gaze din perimetrul Midia

Posted On 18 mai 2022

România - Oportunități și riscuri pentru independența energetică

Posted On 17 mai 2022

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Buna ziua! Respectivul articol de lege e...

Posted On 6 mai 2022

ce spune dl. Binig este corect, cu o...

Posted On 2 mai 2022

da si ?!....de ani si ani de zile...

Posted On 29 aprilie 2022

Publicitate





PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Reciclarea uleiului alimentar uzat. Care sunt pașii de urmat

Cum functioneaza si care sunt beneficiile turbinelor eoliene casnice

Cum sa instalezi un sistem de biogaz in gospodarie

Cum sa citim factura de energie electrica?

E-Distributie lanseaza un serviciu digital pentru simplificarea racordarii la reteaua electrica

Video

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: Racordarea gratuită la gaze se face fără studiu de impact. Care sunt riscurile

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Gala Premiilor Energy-Center.ro, editia a III-a

Ce solutii avem pentru eliminarea efectelor OUG 114?

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.