Alro mai investeste 61 de milioane de dolari pentru dezvoltarea produselor cu valoarea adaugata si pentru cresterea eficientei energetice
ALRO S.A., unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala, din Europa, dupa capacitate isi continua programul de investitii in valoare de 61 milioane USD pentru 2018 axat pe extinderea portofoliului de clienti, imbunatatirea calitatii produselor laminate la cald si pe reducerea dependentei energetice.
“Continuam sa implementam strategia noastra complexa de investitii care acopera trei domenii majore: calitatea produselor si mixul de productie, cu accent pe pietele sofisticate; eficienta operationala si controlul costurilor, precum si cresterea cotei de piata“, a declarat Marian Nastase, Presedinte al Consiliului de Administratie ALRO. “Ramanem fideli strategiei noastre de a furniza produse cu valoare adaugata mare pentru industrii selecte, cum ar fi industria aerospatiala si auto, in care calitatea este un factor-cheie in mentinerea unei relatii de afaceri pe termen lung. In acelasi timp, investim in reducerea costurilor de productie si, prin urmare, am reusit sa ne pastram avantajul competitiv pe pietele internationale, punand in acelasi timp un accent deosebit pe prezentarea gamei noastre de produse clientilor actuali si potentiali, pentru a ne creste cota de piata“, a adaugat domnul Nastase.
In segmentul de aluminiu procesat, ALRO modernizeaza laminorul de table si benzi nr. 2 si masina de rectificat cilindri, in vederea cresterii productiei de laminate plate pana la 120.000 de tone pe an pana in 2022 (de la 90.000 de tone pe an, la sfarsitul anului 2017) si a ponderii productiei de placi tratate termic, in concordanta cu cererea de pe piata. In acelasi timp, Compania intentioneaza sa implementeze un sistem de control profil pentru produsele laminate la cald, avand ca obiectiv principal imbunatatirea calitatii acestor produse. In plus, pentru cresterea competitivitatii, Compania se axeaza pe optimizarea termenelor de livrare a produselor laminate la cald (livrare corespunzatoare, la timp, fara comenzi restante) si monitorizarea si controlul intregului sistem de planificare a productiei intr-o maniera centralizata prin implementarea unui sistem de planificare a productiei (Planning Tool).
In ceea ce priveste eficienta costurilor, ALRO continua programul de dezvoltare a Eco-Topitoriei, optimizand si sporind capacitatea de procesare a deseurilor din aluminiu, de la maruntire pana la topire, pentru a atinge o capacitate de 100.000 de tone pe an, pana in 2020 (de la 32.000 de tone pe an, la sfarsitul anului 2017) si pentru cresterea eficientei energetice a proceselor existente.
Optimizarea mixului de produse si imbunatatirea calitatii acestora, impreuna cu cresterea eficientei globale, vor sprijini obiectivele ALRO de a-si creste cota de piata. Compania sustine imbunatatirea activitatilor operationale printr-o puternica strategie de marketing care include prezenta ALRO la unul dintre cele mai importante targuri de profil la nivel mondial, respectiv a 12-a editie a evenimentului ALUMINIUM 2018 World Trade Fair & Conference care are loc la Düsseldorf in perioada 9-11 octombrie 2018, unde vor participa peste 1.000 de expozanti din industria aluminiului si care are peste 27.500 de vizitatori la fiecare editie.
Grupul ALRO a inregistrat un profit net de 154 milioane RON, in primul semestru al anului 2018, comparativ cu un profit net de 187 milioane RON, in primul semestru al anului 2017. Cifra de afaceri a Grupului a crescut, in primul semestru al acestui an, la 1,56 miliarde RON, comparativ cu 1,38 miliarde RON in primul semestru al anului 2017. Productia de aluminiu primar a atins nivelul de 144.962 de tone, in S1 2018, de la 139.459 de tone, in primul semestru al anului 2017, in timp ce productia de aluminiu procesat a ramas in jurul nivelului de 56.000 de tone.