0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
wpd România accelerează investițiile în eolian onshore și fotovoltaic
In viziunea Concurentei, solutia pentru preturile mari la energie este taxarea producatorilor
Nofar Energy cumpara un parc fotovoltaic in Giurgiu si anunta investitii de 300 mil euro
In plina criza energetica, Electrica isi schimba conducerea
Unitatea 1 de la Cernavoda intra in programul de oprire planificata
Bulgaria si Grecia au inaugurat proiectul unității plutitoare offshore pentru stocare și re-gazeificare de la Alexandroupolis
150 de milioane de euro pentru modernizarea și dezvoltarea rețelelor de transport și de distribuție energie transfrontaliera
Cu rabdare ii ajungem: preturile carburantilor sunt inca mai mici in Romania fata de media europeana
Gazprom strange cureaua
Scurt si la obiect: profitul Gazprom in 2021 a fost de 29 miliarde de dolari

In lipsa autostrazilor rutiere spre Moldova, E.ON Romania si MOL dezvolta autostrazile electrice, in cadrul proiectului NEXT-E, finantat din fonduri europene

Posted On 25 februarie 2019
By : Redactia
Comment: 0
Tag: autostrazi energetice, autovehicule electrice, E.ON Romania, infrastructura rutiera, MOL Romania, statii de incarcare electrice

E.ON Energie Romania a pus in functiune ,in statia MOL din municipiul Iasi, cea de-a cincea statie de incarcare rapida a autovehiculelor electrice din cele 19 unitati pe care si-a propus sa le instaleze in Romania in cadrul proiectului NEXT-E, sustinut din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF), se arata intr-un comunicat al companiei.


Amplasata in perimetrul benzinariei MOL din cartierul iesean Pacurari, statia are o putere maxima de 93 kW. Astfel, timpul mediu de incarcare a unei masini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. In judetul Iasi au fost deja puse in functiune doua statii de incarcare in localitatile Targu Frumos si Cristesti, care se adauga celor deschise in Tașca (jud. Neamt) si Adjud (jud. Vrancea). Totodata, se are in vedere finalizarea si punerea in functiune, in luna martie a altor statii in localitatile Piatra Neamt și Roman (jud. Neamt), precum și in localitatea Scheia (jud. Suceava). In fiecare locatie va fi instalata cate o statie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ).

De asemenea, fiecare statie va avea minimum 2 locuri de parcare.Pana la sfarsitul anului viitor, E.ON isi propune sa implementeze proiectul pe ruta Iasi – Gheorghieni – Tg. Mures, care va deveni astfel o “autostrada electrica” de care vor putea beneficia toti posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul avand asigurata infrastructura de incarcare pe intreg traseul, se precieaza in comunicat. O alta “autostrada electrica”, care va lega municipiul Iasi de Bucuresti, se afla in plina dezvoltare.„Statisticile care arata o crestere semnificativa de la an la an a numarului de autovehicule electrice vandute in Romania sunt extrem de imbucuratoare, pentru ca indica o orientare clara catre unul dintre cele mai nepoluante si sustenabile mijloace de transport, la fel cum se intampla in lumea intreaga. In acest context, se pune tot mai serios intrebarea daca va reusi infrastructura de incarcare sa tina pasul cu aceasta tendinta. Noi credem ca este esential sa venim in intampinarea dorintelor si a nevoilor posesorilor de autovehicule electrice si nu numai, oferindu-le un acces facil la statiile de incarcare. Practic, vrem sa fim alaturi de ei in toate calatoriile lor electrice astfel incat sa aiba o experienta cat mai placuta”, a declarat Dan Morari, director general al E.ON Energie Romania.

„Ne bucuram sa asistam astazi, in statia MOL Iasi Pacurari, la deschiderea uneia dintre cele 40 de statii de incarcare a vehiculelor electrice care vor fi instalate in cadrul proiectului NEXT-E. Grupul MOL a adoptat in urma cu 3 ani Strategia 2030, o viziune care stabilește principalele directii ale companiei pentru perioada urmatoare. Unul dintre fundamentele care au stat la baza dezvoltarii acestei Strategii a fost dorinta MOL de a deveni prima alegere pentru clientii sai. Suntem conștienti ca traim vremuri de schimbare majora, care se va reflecta puternic inclusiv in obiceiurile de consum ale clientilor noștri, insa noi suntem pregatiti sa le anticipam nevoile și sa le oferim cele mai bune solutii”, a declarat Camelia Ene, CEO&Country Chairman MOL Romania.

Toate cele 40 de statii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de catre MOL Romania) vor fi amplasate pe rutele: Suceava-Bacau-Calarași, Constanta-Bucuresti-Timisoara si Iasi-Tirgu Mures – Alba Iulia. Prin aceasta initiativa, infrastructura de statii de incarcare pentru autovehicule electrice aferenta coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de statii de incarcare pentru autovehicule electrice din Romania, facilitand transportul rutier cu emisii reduse de CO2 si impact redus asupra mediului.Statiile vor fi integrate intr-un sistem de monitorizare si gestionare a sesiunilor de incarcare. Acest sistem asigura supravegherea non-stop a respectivei unitati si are posibilitatea de a rezolva de la distanta eventualele incidente aparute in timpul incarcarilor. In plus, eventualele probleme aparute la statiile de incarcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Articole pe aceeasi tema

  • E.ON: Am plătit cu 400% mai mult pe gaz în 2021 față de 2020E.ON: Am plătit cu 400% mai mult pe gaz în 2021 față de 2020
  • ANRE recurge la masuri de forta: numeste furnizori de ultima instanta si pe cine vrea si pe cine nu vreaANRE recurge la masuri de forta: numeste furnizori de ultima instanta si pe cine vrea si pe cine nu vrea
  • Volker Raffel, CEO E.ON Romania:”Este o greşeală să dăm vina pe liberalizarea pieţei pentru creşterea preţurilor”Volker Raffel, CEO E.ON Romania:”Este o greşeală să dăm vina pe liberalizarea pieţei pentru creşterea preţurilor”
  • Volker Raffel, E.ON: Romania se pregateste sa intre in iarna cu o mare problema: nu stie inca de unde va importa gaze pentru zilele geroase, cu consum foarte mareVolker Raffel, E.ON: Romania se pregateste sa intre in iarna cu o mare problema: nu stie inca de unde va importa gaze pentru zilele geroase, cu consum foarte mare
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Profitul Nuclearelectrica a crescut, in 2018, cu 27,4% peste cel realizat in 2017

Next Story

Ministerul Economiei se face ca lucreaza: dupa lovitura data pietelor de energie si gaze, ne-am trezit ca trebuie sa ne interconectam cu Serbia

Articole pe aceeasi tema

0

E.ON: Am plătit cu 400% mai mult pe gaz în 2021 față de 2020

Posted On 9 februarie 2022
, By Redactia

ANRE recurge la masuri de forta: numeste furnizori de ultima instanta si pe cine vrea si pe cine nu vrea

Posted On 14 decembrie 2021
, By Redactia
0

Volker Raffel, CEO E.ON Romania:”Este o greşeală să dăm vina pe liberalizarea pieţei pentru creşterea preţurilor”

Posted On 6 decembrie 2021
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Hidroelectrica aniverseaza 50 de ani de la punerea in functiune a Centralei de la Portile de fier I

Posted On 17 mai 2022

wpd România accelerează investițiile în eolian onshore și fotovoltaic

Posted On 13 mai 2022

In asteptarea blocadei europene, Rusia sfideaza Occidentul si opreste tranzitul de gaze pe conducta Yamal. Ce urmeaza?

Posted On 13 mai 2022

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Buna ziua! Respectivul articol de lege e...

Posted On 6 mai 2022

ce spune dl. Binig este corect, cu o...

Posted On 2 mai 2022

da si ?!....de ani si ani de zile...

Posted On 29 aprilie 2022

Publicitate





PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Reciclarea uleiului alimentar uzat. Care sunt pașii de urmat

Cum functioneaza si care sunt beneficiile turbinelor eoliene casnice

Cum sa instalezi un sistem de biogaz in gospodarie

Cum sa citim factura de energie electrica?

E-Distributie lanseaza un serviciu digital pentru simplificarea racordarii la reteaua electrica

Video

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

Dumitru Chisăliță, Asociația Energia Inteligentă: Racordarea gratuită la gaze se face fără studiu de impact. Care sunt riscurile

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Gala Premiilor Energy-Center.ro, editia a III-a

Ce solutii avem pentru eliminarea efectelor OUG 114?

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.