0746 164 127 redactia@energy-center.ro


Conferinta Energy Center

  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Prosumatori vs distribuitori, o dispută pe cale să ajungă în instanță
Dilema primăverii: se scumpesc sau nu gazele naturale după eliminarea plafonării
Simtel investește aproape 200 de milioane de lei în baterii de stocare
Energia solară câștigă teren în Europa
Înmatriculările de mașini electrice sunt pe un trend crescător chiar și în lipsa subvențiilor de la stat prin programului Rabla
Parteneriat strategic între Romgaz și Weatherford pentru digitalizarea operațiunilor de producţie
Proiectele de investiții în noi zăcăminte petroliere nu acoperă declinul rezervelor existente
Consumul și importul de energie electrică a crescut în primele 7 luni din 2025
Energia nucleară prinde viteză, SMR-urile vor avea un rol cheie în viitor
Profitul Hidroelectrica se prăbușește

București, locul 13 din 14 la mobilitate durabilă

Posted On 22 ianuarie 2020
By : Redactia
Comment: 0
Tag: calitatea aerului, Greenpeace, managementul mobilitatii, mobilitate durabila, siguranta rutiera

O evaluare bazată pe indicatori” [1], material pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu și Energie. Raportul reprezintă o completare la clasamentul orașelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă [2] în care au fost analizate 13 orașe europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zürich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta și Madrid.

Bucureștiul a fost comparat cu celelalte orașe în ceea ce privește transportul public, siguranța rutieră, calitatea aerului, managementul mobilității și mobilitatea activă. Per total, Bucureștiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe, pe baza punctajului obținut pentru fiecare indicator.

La indicatorii siguranță rutieră, calitatea aerului și mobilitate activă (deplasare nemotorizată – mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureștiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilității, chiar pe ultimul loc. În aceste domenii este nevoie de îmbunătățiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spațiilor verzi urbane, precum și prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei și, prin urmare, pentru a crește atractivitatea lor pentru localnici și navetiști.

Politicile care ar putea ameliora situația actuală a transporturilor și mobilității Bucureștiului ar trebui să abordeze, în primul rând, ponderea ridicată a transportului motorizat privat din oraș. Aceasta implică, de exemplu, un sistem de gestionare a parcării mai eficient și dezvoltarea și modernizarea în continuare a infrastructurii pietonale și pentru biciclete din București într-o rețea integrată mai confortabilă, durabilă și atractivă. Mobilitatea activă performantă se traduce printr-un număr mai mic de vehicule folosite pe stradă, congestionare redusă, străzi mai sigure și un nivel mai bun al calității aerului.

Infrastructura sigură și eficientă nu numai că va crește cota de deplasări pentru cei cu mobilitate redusă și cei care se deplasează cu bicicleta și pe jos, dar va reduce și accidentele care implică persoane din aceste categorii.

“Locul codaș ocupat de București este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orașe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48 % și o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spațiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România. :

 

 

Despre autor
  • google-share
Previous Story

Cata energie electrica poate produce Romania in 2020, la modul real?

Next Story

Greenpeace: Programul Casa Verde Fotovoltaice al AFM: cheltuieli mari, rezultate zero

Articole pe aceeasi tema

0

În ciuda sancțiunilor Uniunii Europene privind stoparea importurilor energetice din Rusia, gazele lichefiate de la Yamal LNG continuă să ajungă în Europa

Posted On 30 septembrie 2025
, By Redactia

Romgaz schimbă foaia și renunță la cererea de dizolvare a Fundației Greenpeace România

Posted On 11 iunie 2025
, By Moldovan Alexandru
0

Se ascut cuțitele: Greenpeace nu se lasă intimidată de acțiunea în instanță a Ministerului Energiei și contraatacă în proiectul exploatării gazelor de la Marea Neagră

Posted On 22 octombrie 2024
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cautare

RECENT

POPULAR

COMMENTS

În lipsa viziunii privind viitorul sistemului energetic, șeful guvernului plagiază soluțiile mediului privat. Din păcate doar declarativ.

Posted On 1 octombrie 2025

Prosumatori vs distribuitori, o dispută pe cale să ajungă în instanță

Posted On 30 septembrie 2025

Dilema primăverii: se scumpesc sau nu gazele naturale după eliminarea plafonării

Posted On 30 septembrie 2025

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Pot înțelege că producția de energie...

Posted On 26 septembrie 2025

Si cum monitorizezi e.e. stocata? Daca...

Posted On 14 iulie 2025

Exista un film bazat pe date reale,...

Posted On 1 mai 2025

Publicitate

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Ce arată cu adevărat factura de energie și de ce energia ieftină verde, hidro sau regenerabile, nu se reflectă în prețul final?

Ghid practic pentru achiziționarea unui sistem fotovoltaic

Freen lansează o turbină eoliană de 20 kW pentru agricultură și industrie, în România

Cum învățăm rapid să consumăm energie mai eficient?

Video

Speech Viorel Tudose - Getica 95

Gala Energy-Center.ro, 2025: Pariem pe valoarea tinerilor energeticieni!

Gala aniversara "13 ani de Energy Center" - Decernarea premiilor

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.