0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
EnergoBit s-a franțuzit cu grupul Vinci Energies
Elcen va construi o centrală pe gaze la CET Sud
Romgaz valorifică gazele și nu le eliberează în atmosferă
Transelectrica a inaugurat la Sibiu centrul de excelenta in domeniul electroenergetic
Cel mai mare consumator de energie din Romania nu renunta la constructia unei centrale pe gaze la Isalnita
Statul nu se grăbește să achite datoria către furnizorii de energie
Cum vrea sa reduca Austria pretul curentului?
Parteneriatul Monsson- Prime Batteries dezvolta proiecte de stocare in Romania si Europa
România se implică în procesul de dezvoltare a energiei nucleare în Europa
Parapet instalează 80 MWp fotovoltaice în România și Italia

Analiză EY: cum va evolua piața autovehiculelor electrice până în 2034

Posted On 15 septembrie 2025
By : Redactia
Comment: 0
Tag: autovehicule electrice, emisii de CO2, hibride

China ia avans în tranziţia globală către vehicule electrice, în timp ce Europa îşi ajustează strategia, iar SUA se confruntă cu obstacole, potrivit unui raport EY. Acesta arată că, pe aceste trei pieţe, se preconizează că vânzările de vehicule electrice pe baterii (BEV) vor depăşi 50% până în 2034, marcând un moment de cotitură, transmite News.ro.

China ia avans în tranziţia globală către vehicule electrice, în timp ce Europa îşi ajustează strategia, iar SUA se confruntă cu obstacole”, potrivit celei mai recente ediţii a raportului EY Mobility Lens Forecaster.

Acest model bazat pe inteligenţă artificială estimează vânzările de vehicule uşoare în China, Europa şi SUA până în 2050.

Pe aceste trei pieţe, se preconizează că vânzările de vehicule electrice pe baterii (BEV) vor depăşi 50% până în 2034, marcând un moment de cotitură. În acelaşi timp, autovehiculele hibride şi hibride plug-in (PHEV) se vor menţine la o cotă de peste 30% până în 2036, ceea ce subliniază rolul lor esenţial ca o punte spre electrificarea complete, relevă raportul.

„Tranziţia către vehiculele electrice avansează, dar neuniform. SUA se confruntă cu incertitudini legislative, costuri ridicate şi lacune în materie de infrastructură. Europa se află pe o traiectorie de redresare constantă, sub presiunea obiectivelor stricte privind emisiile. China beneficiază de politici stabile şi de un ecosistem solid pentru vehiculele electrice. Tehnologiile hibride se dovedesc esenţiale pentru realizarea tranziţiei către electrificarea completă”, spune Constantin M. Gall, lider EY Global Aerospace, Defense & Mobility.

Raportul EY Forecaster prognozează că vehiculele electrice pe baterii (BEV) vor reprezenta peste 50% din vânzările de vehicule uşoare din China până în 2033, susţinute de costurile mai mici şi de politici de sprijin, precum noile standarde de emisii pentru vehicule VII. Vehiculele cu propulsie alternativă (BEV + PHEV) sunt aşteptate să atingă pragul de 50% până în 2025 şi să depăşească 90% până în 2034.

Chiar dacă ponderea Chinei în vânzările globale de BEV va scădea de la 70% în prezent la 54% până în 2050, această ţară va rămâne o forţă dominantă în creşterea pieţei globale de vehicule electrice.

Prognoza EY arată că în SUA se va înregistra un salt temporar al vânzărilor de vehicule electrice în 2025, în contextul în care cumpărătorii vor încerca să profite de creditele fiscale înainte ca acestea să expire în septembrie. Însă, odată cu dispariţia stimulentelor şi pe fondul noilor taxe vamale la import şi al incertitudinilor legislative, inclusiv potenţialul impact al aşa-numitei legi „One Big Beautiful Bill”, este de aşteptat ca ritmul de creştere să încetinească, se mai arată în raport.

Drept urmare, se estimează că SUA vor atinge un prag de 50% în ceea ce priveşte adoptarea vehiculelor electrice pe baterii abia în 2039, cu cinci ani mai târziu decât prognoza anterioară. Hibridele vor rămâne o opţiune importantă, atingând un vârf de 34% din vânzări până în 2034.

Raportul EY Forecaster sugerează că, în Europa, presiunile economice, reducerea stimulentelor şi relaxarea penalizărilor pentru emisii vor încetini creşterea vânzărilor de vehicule electrice pe baterii până în 2027.

Însă, se preconizează că limitele mai stricte în privinţa emisiilor de CO₂ şi modelele cu preţuri mai accesibile vor stimula o redresare, vehiculele BEV urmând să depăşească o cotă de piaţă de 50% până în 2032. Până atunci, hibridele, inclusiv vehiculele PHEV, vor rămâne o alternativă rentabilă, depăşind vânzările de BEV până în 2030.

 

Despre autor
  • google-share
Previous Story

Ce arată cu adevărat factura de energie și de ce energia ieftină verde, hidro sau regenerabile, nu se reflectă în prețul final?

Next Story

Curg pe bandă ATR-urile acordate de ANRE proiectelor de energie regenerabilă

Articole pe aceeasi tema

0

Strategia pentru hidrogen verde, aprobată: cum plănuiește România tranziția energetică

Posted On 17 octombrie 2025
, By Redactia
0

În atenția Ministerului Mediului: ROMÂNIA, CHE Răstolița și trilema energetică- Echitate, Securitate, Mediu

Posted On 23 septembrie 2025
, By Redactia
0

România insistă la Bruxelles pentru a-și păstra centralele pe cărbune, în timp ce obeictivele de decarbonizare devin tot mai controversate

Posted On 18 septembrie 2025
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cautare

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Investiție Transelectrica pentru siguranța Sistemului Electroenergetic

Posted On 17 decembrie 2025

Blocajele din rețelele Europei Centrale mențin prețul energiei electrice ridicate în Estul Europei

Posted On 16 decembrie 2025

Cât a costat plafonarea la energie? 30 de miliarde de lei pentru a ține luminile aprinse și casele încălzite

Posted On 16 decembrie 2025

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

Posted On 23 aprilie 2012

Buna, Scriu legat de Energy Center...

Posted On 8 decembrie 2025

Stay ahead in the PPA market with...

Posted On 27 noiembrie 2025

PPAbridge.com offers essential resources...

Posted On 27 noiembrie 2025

Publicitate

banner

PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

Ce arată cu adevărat factura de energie și de ce energia ieftină verde, hidro sau regenerabile, nu se reflectă în prețul final?

Ghid practic pentru achiziționarea unui sistem fotovoltaic

Freen lansează o turbină eoliană de 20 kW pentru agricultură și industrie, în România

Cum învățăm rapid să consumăm energie mai eficient?

Video

Speech Viorel Tudose - Getica 95

Gala Energy-Center.ro, 2025: Pariem pe valoarea tinerilor energeticieni!

Gala aniversara "13 ani de Energy Center" - Decernarea premiilor

Viitorii energeticieni premiati la Gala Energy-Center

Gala aniversara 10 ani de Energy Center - 10 iunie 2021

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: Hidroelectrica isi arata muschii in fata baietilor destepti?

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.