Rompetrol continua sa deschida noi statii de benzina in regiunea Marii Negre si in acest an
Grupul KMG International a continuat in primele patru luni ale anului sa-si consolideze si dezvolte activitatile de retail in regiunea Marii Negre, prin deschiderea unui numar de 12 noi statii, dar si extinderea gamelor de produse si servicii oferite.
“Rompetrol depune eforturi sustinute pentru a satisface intotdeauna nevoile clientilor din România si din regiunea Marii Negre, dar si pentru a veni in intampinarea acestora cu noi servicii si produse. In aceasta perioada dificila, am reusit sa ne protejam angajatii si clientii, dar si sa ne continuam investitiile si implicit, crearea de noi locuri de munca si noi surse de finantare a bugetelor locale si centrale.” declara Vlad Rusnac, Chief Marketing & Retail Officer al KMG International.

hdr
Astfel, subsidiarele KMG International (KMGI) au reusit in perioada ianuarie – aprilie deschiderea unui numar total de 12 noi statii Rompetrol in România, Bulgaria si Georgia, atât statii proprii, cât si Partener Rompetrol si Rompetrol Expres. In urmatoarele doua luni de zile, acestea si-au propus finalizarea si deschiderea a 19 noi unitati (România – 11, Bulgaria – 1, Georgia – 4, Republica Moldova – 3).
Toate benzinariile Grupului din regiunea Marii Negre au fost in aceasta perioada deschise si au functionat in acord cu recomandarile si deciziile adoptate de autoritatile locale si centrale. In acelasi timp, acestea s-au implicat in sustinerea luptei autoritatilor impotriva noului virus, prin donatii de carburanti, materiale sanitare si echipamente medicale.
Rompetrol Downstream – divizia de retail in România a reusit sa isi majoreze reteaua de distributie cu 7 noi statii, la care se adauga si doua noi puncte de comercializare a gazului petroliere lichefiat. Reteaua operata de companie pe plan intern se ridica in present la 395 de statii (153 – statii proprii, 242 – Rompetrol Partener si Rompetrol Expres).
In acelasi timp, compania si-a extins gama de servicii si produse oferite clientilor atât prin deschiderea a 3 noi spalatorii auto in apropierea statiilor sale din Cluj, Bistrita si Sfântu Gheorghe, implementarea in 25 de statii a serviciului cashback cât si prin incheierea unor parteneriate cu cele mai mari magazine online – Emag si Elefant.
Astfel, impreuna cu Emag s-au instalat 25 de puncte de livrare – Easybox in benzinariilor Rompetrol, iar cu Elefant s-au creat 25 puncte de vânzare prin care s-au introdus noi produse in portofoliul statiilor (cosmetice, parfumuri, carti si jocuri).
Pentru reducerea si optimizarea timpului petrecut in statii de catre clienti, in conditii de siguranta si distantare sociala, compania a lansat un concept unic pe piata de profil – „ZERO CONTACT”, prin care acestia pot solicita si obtine un card de alimentare cu carburanti – Fill & Go (completarea online a cererii, semnarea digitala a contractului), pot alimenta direct la pompa si pot folosi metodele online de plata a facturilor curente.
In plus, subsidiarele de retail ale Grupului au venit pe parcursul lunii martie in intâmpinarea clientilor cu o regândire a ofertelor si a portofoliului de produse oferite in statiile Rompetrol, punând accentul pe categoriile de stricta necesitate, produse cosmetice si de igiena.
Pe fondul masurilor de limitare a deplasarilor interne si internationale si ulterior de instituire a starilor de urgenta in regiune, vânzarile de carburanti prin statiile Rompetrol au inregistrat un trend descendent de la mijlocul lunii martie, atât fata de lunile anterioare, cât si fata de perioada similara a anului trecut.
In aceste conditii, cele 4 subsidiare de retail ale Grupului au reusit in primul trimestru al anului o crestere de peste 9% a volumelor comercializate in retail. In România – principala piata de desfacere, Rompetrol Downstream a consemnat o majorare cu 12% a vânzarilor de carburanti pe segmentul de retail.
“Adaptarea rapida in luna martie la noile masuri si restrictii generate de virusul COVID19, flexibilitatea in diversificarea si extinderea produselor si serviciilor oferite, creativitatea de a dezvolta noi instrumente/masuri de preventie pentru aprovizionarea de catre clienti cu carburanti si produse ne-au permis o reducere semnificativa a impactului asupra activitatilor noastre.” adauga Vlad Rusnac.
Pe fondul raspândirii virusului COVID 19, subsidiarele Grupului au implementat o serie de masuri suplimentare pentru protejarea sanatatii si cresterea sigurantei angajatilor si a clientilor in benzinariile Rompetrol. O parte dintre aceste masuri vor fi mentinute si in perioada urmatoare, in linie cu recomandarile autoritatilor.