0746 164 127 redactia@energy-center.ro
  • Actualitate
    • Consumatori
    • Furnizori
    • Legislatie mediu
    • Producatori
    • Stiri
  • Energie electrica
    • Energie nucleara
    • Energie regenerabila
    • Energie termica
    • Hidroenergie
  • Evenimente
  • Editorial
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Utile
  • Video
  • English
  • Comunicate
STIRI RECENTE
Pe fondul cresterii consumului de energie, Nuclearelectrica a amanat oprirea Unitatii 1 de la Cernavoda
US-TDA si SN Nuclearelectrica SA in parteneriat pentru a sprijini acordarea de asistenta tehnologiilor nucleare mici si modulare
Unitatea 1 de la Cernavoda se opreste in mod controlat intre15 si 16 ianuarie
Ministrul Energiei: dupa liberalizarea pietei avem in centrul problemei clientul, nu furnizorul
Mintea de pe urma: ANRE a infiintat un call-center pentru schimbarea furnizorului de energie
Fuziunea celor trei distributii Electrica s-a incheiat prin aparitia unei noi companii: Distributie Energie Electrica Romania
De rasul curcilor, noua centrala de la Iernut s-a blocat tocmai cand era sa fie gata
Clientii Enel care sunt deja in piata libera de energie nu vor suporta o crestere a pretului
ENGIE Romania a achizitionat un parc fotovoltaic cu o capacitate de 9,3 MW
Fondul de Investitii in Energie Kazah-Roman, 10 statii si un nou concept in 2020

Dupa reclama repetata facuta de ministrul energiei, Virgil Popescu, Hidroelectrica indeamna posibilii clienti sa trimita documentatia pentru schimbarea furnizorului de energie on-line.

Posted On 6 ianuarie 2021
By : Redactia
Comment: 0
Tag: consumatori casnici de energie electrica, furnizori de energie, Hidroelectrica, pret concurential la energie, Virgil Popescu

Hidroelectrica recomanda consumatorilor sa trimita toata documentatia online daca doresc sa devina clientii companiei, pentru a evita call-center-ul, care este suprasolicitat in aceasta perioada, iar procedura de schimbare a furnizorului se va realiza in termenul legal de 21 de zile, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Buciu, reprezentant al biroului de presa al companiei.

„Volumul mare al cererilor clientilor de migrare a contractelor catre Hidroelectrica face ca numarul de call-center pus la dispozitie de companie sa fie suprasolicitat in aceste zile. Clientii au insa la dispozitie si informatiile detaliate publicate pe site, astfel incât sa poata depune documentatiile necesare on-line. Schimbarea de contract se va opera conform prevederilor legale, in termen de 21 de zile de la notificarea actualului furnizor cu privire la intentia clientului de a migra catre noul furnizor”, a precizat Buciu.

Compania a postat si pe site o informare pentru clienti, precizând ca documentatia necesara poate fi trimisa online, la adresa contractare@hidroelectrica.ro, urmând ca in cel mai scurt timp sa fie contactati de un reprezentant al societatii.

Este vorba despre cererea de incheierea a contractului de furnizare si contractul-cadru, care trebuie descarcate de pe site, precum si o copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate sau alt document privind dreptul de folosinta al spatiului si o copie a ultimei facturi.

„Pentru a usura procesul de schimbare a furnizorului si pentru a scurta timpii necesari contractarii, rugam clientii sa se asigure ca actele transmise sunt corecte si complete. Volumul mare de cereri de schimbare a furnizorului face ca in aceasta perioada numarul de Call Center Hidroelectrica (021 9834) sa fie suprasolicitat, cu impact asupra timpilor de asteptare pentru preluare a apelurilor. Ne cerem scuze pentru acest disconfort si va asiguram ca solicitarile trimise pe mail conform indicatiilor anterioare vor fi procesate”, se precizeaza in informarea de pe site-ul companiei.

Aceasta dupa ce, anterior, tot miercuri, redactorul AGERPRES a sunat la call-center-ul Hidroelectrica, in calitate de consumator casnic si, dupa o asteptare de 50 de minute, a intrebat operatorul despre pasii pe care trebuie sa ii faca un consumator ca sa devina client al companiei.

„Trimiteti un e-mail cu documentele, primiti contractul, il semnati si il returnati semnat”, a spus initial operatorul.

Intrebat care sunt documentele necesare, el a raspuns: „Act de identitate, act de spatiu, ultima factura, plus formularele de pe site. Contractul poate fi incheiat doar online”.

De asemenea, intrebat cât dureaza procesul de schimbare, operatorul a transmis: „Aproximativ doua luni. Contractul vi-l trimitem in 3-4 saptamâni”. „Exista o perioada de preaviz si, in plus, sunt foarte multi clienti care asteapta la coada”, a argumentat el.

Contactati de AGERPRES, reprezentantii ANRE au aratat ca, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie facuta in maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodata, au precizat ca, daca un apel in asteptare dureaza mai mult de trei minute, clientul poate cere compensatii banesti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut raspunsuri oficiale despre aceasta situatie, reprezentantii biroului de presa al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: „Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua masuri pentru ca operatorii sa fie mai bine instruiti si, de asemenea, vom suplimenta informatiile de pe site, astfel incât consumatorii interesati sa nu mai fie nevoiti sa sune la call-center pentru a afla detalii”.

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrica/gaze naturale de catre clientul final, la articolul 5 se arata ca „in procesul de schimbare a furnizorului de catre un client final sunt implicati: clientul final, FA (furnizorul actual – n.r.), FN (furnizorul nou – n.r.), OR (operatorul de retea – n.r.) si PRE (partea responsabila cu echilibrarea – n.r.), dupa caz, care au obligatia de a actiona astfel incât schimbarea efectiva a furnizorului sa se produca in termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificarii de catre clientul final, cu respectarea conditiilor contractuale”.

Piata de energie electrica a fost complet liberalizata la 1 ianuarie 2021.

Incepând cu aceasta data, consumatorii care erau pâna acum in regim reglementat vor plati preturi mai mari cu 13-26%, daca pastreaza actualul contract.

Autoritatile si specialistii recomanda consumatorilor casnici sa incheie contracte pe piata concurentiala, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licentiat de ANRE.

 

Articole pe aceeasi tema

  • Ce ar putea castiga Romgaz si Hidroelectrica din serviciul de furnizare pentru consumatorii casnici?Ce ar putea castiga Romgaz si Hidroelectrica din serviciul de furnizare pentru consumatorii casnici?
  • Cu 30 de zile inainte de a ne sanctiona Comisia Europeana, Guvernul si ANRE nu stiu cum sa liberalizeze piatele de energie si gazeCu 30 de zile inainte de a ne sanctiona Comisia Europeana, Guvernul si ANRE nu stiu cum sa liberalizeze piatele de energie si gaze
  • Dupa cateva zile de relaxare, pretul energiei electrice a revenit brusc pe crestere si a depasit nivelul de 400 de lei/MWh in orele de varfDupa cateva zile de relaxare, pretul energiei electrice a revenit brusc pe crestere si a depasit nivelul de 400 de lei/MWh in orele de varf
  • Bogdan Badea, Hidroelectrica: suntem paralizati de controale, poate ca e o coincidenta ca au venit toti in acelasi timpBogdan Badea, Hidroelectrica: suntem paralizati de controale, poate ca e o coincidenta ca au venit toti in acelasi timp
Despre autor
  • google-share
Previous Story

Ce treaba au regulamentele europene cu consumatorii vulnerabili din Romania? Statistica inventata ne spune ca jumatate din consumatorii de energie intra in categoria vulnerabililor.

Next Story

Cel mai mare furnizor de energie electrica din piata concurentiala, Getica 95, lanseaza cea mai competitiva oferta pentru consumatorii casnici

Articole pe aceeasi tema

Ministrul Energiei: dupa liberalizarea pietei avem in centrul problemei clientul, nu furnizorul

Posted On 12 ianuarie 2021
, By Redactia
0

Nu tot ce zboara se mananca: Un posibil esec al liberalizarii pietei de energie electrica nu justifica aparitia unui mamut in zona de reglementare

Posted On 3 ianuarie 2021
, By Redactia
0

Zoltan Nagy-Bege, vicepresedintele ANRE mai arunca o petarda in haosul iscat de liberalizarea pietei: energia electrica va fi mai ieftina pe piata libera! De ce nu a spus-o inainte de liberalizare?

Posted On 28 decembrie 2020
, By Redactia

Scrie un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RECENT

POPULAR

COMMENTS

Se face lumina asupra avariei din 8 ianuarie? Transelectrica arata ca este primul incident de acest fel din Europa continentala

Posted On 16 ianuarie 2021

Pe fondul cresterii consumului de energie, Nuclearelectrica a amanat oprirea Unitatii 1 de la Cernavoda

Posted On 16 ianuarie 2021

Iarna arata cat de vulnerabile sunt sistemele energetice mondiale intr-o tranzitie de productia clasica la cea regenerabila

Posted On 15 ianuarie 2021

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

Posted On 7 ianuarie 2018

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

Posted On 12 iunie 2013

Exclusiv: ANRE moare de grija consumatorilor, dar are ca prioritate profiturile furnizorilor straini

Posted On 18 septembrie 2012

Va inselati. Dezechilibrele totale pe o...

Posted On 13 ianuarie 2021

Trecerea la decontarea la 15 minute este...

Posted On 13 ianuarie 2021

Pe-asta cu bananele recunosc ca n-am...

Posted On 14 decembrie 2020

Publicitate



PUBLICITATE dreapta

‹ ›

Arhiva

Utile

O mana nu spala pe alta: ANRE isi pune cenusa-n cap si da posibilitatea consumatorilor de energie sa incheie contracte in piata libera pana la 31 martie

Dumitru Chisalita: Pretul gazelor pe bursa la jumatate, dar majoritatea romanilor platesc aceleasi facturi mari la gaze

Câți bani aruncăm pe fereastră pentru ca nu stim gestiona pierderile de energie?

Peste 90 % din consumatori nu stiu ca se liberalizeaza piata de energie electrica la 1 ianuarie 2021

Romania Verde: Cum se instaleaza panourile fotovoltaice? Experienta echipelor Adrem

Video

Alexandru Moldovan, Redactor sef Energy-Center: Datorez colegilor mei de presa multe din lucrurile pe care le stiu astazi

Interviurile Energy-Center: Viorel Tudose, Getica 95: Degeaba vii in piata cu sume mari de bani daca nu ai capitalul uman

Interviurile Energy-Center: Viorel Tudose, Getica 95: dupa liberalizarea pietei batalia pentru consumatorii casnici va fi foarte mare

Interviurile Energy-Center.ro - Viorel Tudose, Getica 95: "Din punctul de vedere al energiei produse,Romania este o tara verde" (partea a III-a)

Interviurile Energy-Center.ro – Viorel Tudose, Getica 95: „Etica nu mai exista in piata de energie. S-a ajuns chiar la un jihad in piata” (partea a II-a)

FORMULAR DE CONTACT

  1. Nume *
    * Te rugam sa iti scrii numele
  2. Email *
    * Te rugam sa scrii o adresa de email valida.
  3. Mesaj *
    * Te rugam sa scrii un mesaj

Categorii

  • Actualitate
  • Energie electrica
  • Evenimente
  • Exclusiv
  • Mediu, Tehnologie
  • Petrol, Gaze, Carbune
  • Resurse Media
  • Utile
  • Video

Cele mai citite articole

Scurta radiografie a sistemului energetic romanesc. La ce sa ne asteptam in 2018 ? (partea I)

17 Comments

Exclusiv: ce minte diabolica a masluit OUG de modificare a Legii 220/2008 privind promovarea energiei verzi?

13 Comments

Exclusiv: ANRE moare de grija consumatorilor, dar are ca prioritate profiturile furnizorilor straini

12 Comments
© Energy-Center.ro. Acest site este proprietatea Spot Pro Media SRL. Construit și întreținut de Alex Mieluș cu ajutorul Wordpress.